Business Controller till Orkla House Care

Business Controller till Orkla House Care

Arbetsbeskrivning

Därför är du viktig
Din roll som Business Controller är mer än siffror och rapporter – det är en nyckel till vår framtid. Som en drivande kraft i vår controllerfunktion skapar du insikter som formar våra beslut och driver oss framåt. Med din förmåga att visualisera data och identifiera trender ger du oss verktygen vi behöver för att växa och nå våra mål. Vi behöver din expertis för att säkerställa att våra kommersiella satsningar inte bara lyckas utan överträffar förväntningarna. Här blir du en del av en tillväxtresa, och vi ser fram emot att göra den tillsammans med dig.
Det här är Orkla House Care
Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete. Vi är en ledande leverantör av penslar, rollers och andra måleriverktyg, dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar från våra externa samarbetspartners. Orkla House Care är ett av portföljbolagen inom Orkla ASA. Verksamheten har cirka 750 anställda och omsätter runt 1,5 miljarder norska kronor.
Vår kultur
Vad är hemligheten bakom vår framgång? Våra medarbetare. På Orkla House Care är vi stolta över vårt företag och produkterna vi tillverkar. Vi lyckas genom vårt engagemang, vår kompetens och genom att ha hjärtat med oss i allt vi gör. Om du vill bli en del av vårt sammansvetsade team och vill ha ett rikt utbud av lärandemöjligheter – så är Orkla House Care platsen för dig! Läs mer om oss på www.orklahousecare.com.
Fokus i din roll
Med ett starkt fokus på controlling är du med och driver verksamhetens utveckling och tillväxt, och blir även högst delaktig i att sätta vår strategi framåt. Du arbetar proaktivt, stöttar och utmanar sälj och ledningsgrupp för att följa viktiga trender, skapa aktiviteter för att nå mål, och etablera strukturer för kontinuerlig uppföljning.
Du arbetar nära det kommersiella teamet, driver budget- och prognosprocesser och utvecklar dessa. Genom finansiella analyser kring lönsamhet, marginaler och kostnader visualiserar du olika framtida scenarion och målbilder. Du utvecklar BI-system och anpassade rapporter som ökar förståelsen för våra KPIer och mätetal.
Du ingår i ett team om fem personer som tillsammans driver projekt för enhetlig utveckling och uppföljning som gynnar hela Orkla-koncernen.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet som business controller, gärna från tillverkningsindustrin
Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete inom en större internationell koncern
Goda systemkunskaper i affärs- och BI-system
Flytande svenska och engelska, eftersom rapportering sker på båda språken

Är det rätt plats för dig?
För oss är det viktigt att du har stort affärsintresse och vill finnas och arbeta nära organisationens verksamhet. Du är kommunikativ, nyfiken, handlingskraftig och tar beslut som driver oss framåt. Din analytiska sida och ditt öga för detaljer är avgörande, liksom ditt intresse för att förstå helheten – allt för att kunna växla om till strategiskt ansvar. Vi tror att din energi och engagemang kommer att göra dig framgångsrik i rollen och bidra till vår plats i framkant!
Låter det här intressant? Välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Placeringsort Bankeryd
Du rapporterar till Finance Director
Visa ditt intresse för tjänsten senast 3 december, urval sker dock löpande
Har du frågor? Kontakta Anette Beckman 072 – 500 30 23.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orkla House Care
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2024
  • Ansök senast: 3 december 2024

Postadress

Tallvägen 6
BANKERYD, 56435

Liknande jobb


8 november 2024

13 november 2024

8 november 2024