OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.
REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.
Nu befinner vi oss i en mycket spännande utvecklings- och tillväxtfas och behöver förstärka vår ekonomiavdelning med en business controller! Är du en affärsinriktad controller som vill arbeta både strategiskt och verksamhetsnära? Här erbjuds du en ny spännande roll i en föränderlig miljö som genomsyrar hela organisationen och dess kultur.
Här har du stora möjligheter att påverka och utveckla processer och rutiner samt driva projekt inom ditt område. Du blir en del av ett controllerteam på fem personer som sitter runt om i Sverige. I Göteborg finns kontoret på Importgatan, Hisings backa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som business controller arbetar du med analys, planering och rapportering. Du kommer arbeta nära verksamhetschefer med uppföljning samt vara involverad i både budget och bokslutsprocessen. Du arbetar verksamhetsnära och sitter med i ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna är självständiga och kräver att du tar egna initiativ och arbetar proaktivt. Rollen innebär hög delaktighet i det utvecklingsarbete som pågår inom dessa områden samt den löpande utvecklingen i stort. Som controller kommer du att ha många kontaktytor inom bolaget, främst mot distrikt Göteborg och Syd. Rollen är affärsorienterad och du arbetar nära verksamheten för att säkerställa rätt rapportering och analys.
Din profil:
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har minst 3 års arbetslivserfarenhet som controller. Du har en god förståelse av system i allmänhet och hur de kommunicerar med varandra, samt god förståelse för hur rapporter är uppbyggda och är anpassade utifrån behov och nyckeltal. Ett krav är att man har god vana av arbete i Excel då du kommer att hantera stora datamängder samt gärna power BI. Har du erfarenhet från återvinning- eller logistikbranschen är detta meriterande.
Du är en framåt och självgående person som drivs av att förbättra och vidareutveckla processer och arbetssätt. Du har förmåga att skapa goda relationer, är förtroendegivande och analytisk. Du är bra på att kommunicera siffror och få dina kollegor att förstå dess innebörd. Vidare är du nyfiken, affärsinriktad och flexibel.
Ansök
I den här rekryteringen samarbetar Remondis med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Sandra Hellström på telefon 0701-47 52 33 eller Linda Målberg på telefon 0733-807788. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.
Välkommen med din ansökan!