Business Controller till Sabis

Business Controller till Sabis

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonom i början av din karriär och vill fortsätta utvecklas i rollen som controller? Vill du jobba med analys och verksamhetsstyrning inom ett familjärt och framåtriktat bolag där du har stora kontaktytor och blir en viktig länk mellan drift och ekonomi? Då kan det här vara din nästa utmaning!

Om Sabis
Sabis är ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat 1874. Med vår historia och tradition av kvalitet och service har Sabis en unik position inom mat och service och driver idag restauranger, caféer, hotell- och mötesanläggningar samt matbutiker. På Sabis är vi ca 600 medarbetare som tillsammans säljer varor och tjänster för närmare en miljard kronor per år. Vår vision är att skapa ”Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten”. Sabis präglas av en familjär stämning, prestigelöshet och genuin omtanke av sina anställda.

Om tjänsten
Som Business Controller ingår du i ett team på nio personer. Du kommer att ansvara för affärsområdet Restaurang och Servicetjänster där du jobbar nära driftchefer och affärsområdeschefer samt sitter med i affärsområdets ledningsgrupp för att skapa lönsamhet.

Arbetsuppgifter:
Ansvara för budget och prognosprocesser
Driva och samordna månadsrapporteringen
Presentera månadsresultatet
Genomföra analyser
Följa upp lönsamhet
Systemansvar för affärsområdet
Supportera i analyser utifrån KPI: er
Ad hoc uppgifter relaterade till funktionen
Driva/vara del av ekonomirelaterade projekt inom affärsområdet

Rollen innebär många kontaktytor främst internt och du rapporterar till CFO. Kontoret ligger centralt i Stockholm.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi. 1-3 års erfarenhet från en liknande roll är ett krav. Har du tidigare jobbat på en revisionsbyrå där du fått en god förståelse för helheten är det ett plus. Erfarenhet av lönsamhets- och finansiella analyser är starkt meriterande. Vi förväntar oss att du är IT och systemvan samt att du är duktig på Excel. Har du tidigare arbetat med Microsoft Dynamics NAV eller Microsoft Business Central är det en fördel i likhet med Microsoft Power BI. Tjänsten kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann samt är en lagspelare som gillar att jobba proaktivt och affärsnära. Vi vill att du är driven och självgående samt har en fallenhet för kommunikation med syfte att konsultera berörda parter internt. Det är naturligt för dig att jobba målinriktat samtidigt som du månar om kollegor och stöttar teamet vid behov. Din förmåga att se helheten i kombination med din känsla för affären blir en tillgång för organisationen. Du har en hög ambition och en stark vilja att växa i rollen samtidigt som du har ett genuint intresse för branschen och värdesätter relationen till kollegor.

Ansökan
I denna rekrytering har Sabis valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-11-15. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 april 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


27 december 2024

C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024