Business Controller till Salinity

Arbetsbeskrivning

Är du en trygg och självgående Business Controller med en passion för att driva verksamheter framåt genom analys och ekonomiska insikter? Vill du arbeta i en familjär och prestigelös miljö där du får nära kontakt med affären? Då kan detta vara rollen för dig!

Om tjänsten
I rollen som Business Controller hos Salinity kommer du att spela en central roll i företagets ekonomistyrning och bidra med analys och uppföljning som stöd för både verksamhetschefer och ledningsgrupper. Du tillhör ekonomiteamet och arbetar nära CFO och bidrar aktivt till att driva verksamheten framåt genom analyser, rapportering och uppföljning. I rollen som Business Controller är du drivande i budget- och prognosprocessen samt säkerställer månadsbokslut och finansiell rapportering. Du har många kontaktytor inom de olika bolagen i koncernen både i Sverige och utomlands och trivs med att arbeta verksamhetsnära.
Som Business Controller arbetar du även kontinuerligt med att proaktivt förbättra och optimera processer för en växande verksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Försäljning- och lönsamhetsuppföljning
• Budget- och prognosarbete
• Ad-hoc analyser
• Produktägare för BI-verktyg
• Bidra till bokslutsprocessen genom analys och rapportering
• Förbättra och utveckla rapporter och beslutsunderlag

Lämplig bakgrund
Du är en erfaren Business Controller som är trygg i din roll samt har en gedigen förståelse för ekonomiska flöden samt finansiell analys. Du har förmodligen arbetat i ett mindre bolag eller i en liten koncern och det är positivt om du har erfarenhet från tillverkande företag. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, företrädesvis från högskola eller universitet, och du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har mycket god kunskap i Excel och vana och intresse av olika affärssystem, har du även erfarenhet av BI-verktyg är det positivt. Du är en lagspelare som är flexibel, prestigelös och har en positiv attityd. Du har en stark vilja att driva framåt och är bekväm med förändring. Då du har mycket kontaktytor har du lätt för att bygga relationer och är kommunikativ.

Vad erbjuder vi
Hos Salinity får du möjligheten att arbeta i ett familjeägt bolag med en internationell närvaro och en lång historia av stabilitet och innovation. Du erbjuds en verksamhetsnära roll där besluten fattas lokalt och du får arbeta med både strategiska och operativa frågor. Vår CFO är en positiv och erfaren ledare som ser fram emot att samarbeta med dig på resan mot förbättrade processer och tillväxt.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.

Om företaget
Salinity – experter på salt sedan 1830
Sedan 1830 har vi varit experter på salt. Salt är helt enkelt vår passion. Utifrån vår kunskap, erfarenhet och engagemang, och med siktet inställt på framtiden, förädlar och distribuerar vi högkvalitativa saltprodukter till en global marknad.
Som oberoende saltleverantör levererar vi rätt salt, på rätt plats och vid rätt tidpunkt, till branscher inom alltifrån mat och lantbruk till väg och industri. Nu liksom då, med vår hemmahamn i Göteborg.
Som familjeföretag i fjärde generationen bygger vi på en tradition av stabilitet, hållbarhet och innovation. Vårt uppdrag är att med salt skapa en bättre tillvaro för många och en framtid för andra.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Salinity med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på mail sofia.obstfeldergarellick@sjr.se
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2025
  • Ansök senast: 26 januari 2025

Liknande jobb


Interim CFO till SaaS-bolag

Interim CFO till SaaS-bolag

3 januari 2025

27 december 2024