OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Samsung söker vi nu en Business Controller som tillsammans med ett team om fem personer kommer att driva kostnadskontroll och investeringsplanering på Elektronik Telecom-divisionen. Tillsammans med ditt team kommer du att vara spindeln i nätet och ha kontakt med flertalet nyckelintressenter inom organisationen, så som CFO, Account Manager samt olika områdesexperter såsom produktchefer och systemutvecklare.
Ditt huvudsakliga arbetsområde kommer att vara att stötta processen för att optimera försäljning, se till att kostnadseffektivitet uppnås samt förbättra vinsten för företaget. Därtill kommer du att arbeta med budget, säkerställa prognos och periodiseringsnivåer, utföra analyser och ge processvägledning till organisationen. Du kommer även att koordinera förbättringsprojekt, så som utveckling av prisplaneringsprocesser och rapporteringsverktyg.
Den här rollen passar dig som vill växa och utvecklas i en snabbrörlig miljö, som uppskattar tempo och gillar att komma med egna idéer och förbättringsförslag.
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning på universitetsnivå med kandidat inom exempelvis företagsekonomi, civilekonom eller motsvarande. Du har mycket goda kunskaper i engelska samt svenska i både tal och skrift. Därtill har du ca 2-5 års erfarenhet från en roll som Business Controller. Samsung använder SAP varför det är meriterande med tidigare kunskap inom det samt att du har utmärkta kunskaper i att arbeta med Excel och PowerPoint.
Detta är ett långt konsultuppdrag som sträcker sig över cirka två år och förväntas starta efter sommaren.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-08-14.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) VIll du arbeta och utvecklas som Business Controller i en snabbrörlig miljö? Gillar du tempo och att få bidra med dina idéer och komma med förbättringsförslag? Då är detta rollen för dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88