Business Controller till Samsung Nordics

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, audio, smartphones, tablets, wearables, kameror, vitvaror, skrivare, medicinsk utrustning, nätverkssystem, halvledare samt LED-lösningar. Vi är också ledande inom Internet of Things, bland annat genom våra initiativ inom det smarta hemmet. Med 307 000 medarbetare i 84 länder har Samsung en årlig försäljning på 196 miljarder dollar.

Allt Samsung gör drivs av en orubblig passion för excellens - och ett orubbligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Som de senaste 80 åren har dom siktet inställt på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att dom kan styra företaget mot långsiktig framgång. Läs mer om bolaget HÄR (https://www.samsung.com/se/about-us/company-info/).

Om tjänsten
Avdelningen består av ett team på 9 Business Controllers som driver kostnadskontroll och investeringsplanering. På daglig basis har vi kontakt med flera nyckelintressenter i hela organisationen, från VP:s och CFO till Account Managers & olika områdesexperter såsom produktchefer och systemutvecklare. Att förstå helheten är nyckeln för att leverera smidighet i företagets verksamhet.

Huvuduppgiften för Business Controllers är att stödja processen att optimera försäljningen, hitta kostnadseffektivitet och förbättra vinsten. Vi uppnår detta uppdrag genom att kontrollera kostnaderna relaterade till investeringar gentemot marknad och kunder, förbättra relaterade processer och verktyg, tillhandahålla rapporter och analyser och vara spindel i nätet för att stödja olika intressenter.

Som Business Controller kommer du att arbeta nära företag och ledning, för att möta det gemensamma målet att förbättra verksamhetens resultat genom optimerad kommersiell struktur och investeringar. Du kommer att tillhandahålla budgetkontroll och stödja beslutsfattande utifrån ett Business Controller perspektiv, och se till att policys och processer följs.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara:

- För avdelningen, kontrollera "Total Investment to Market" (TIM), dvs kontrakterade och icke kontrakterade investeringar och marknadsföring, mot kunder och marknad
- Kontrollera marknadsföringsinvesteringar för gränsöverskridande marknadsföring
- Tillhandahålla årliga och medellånga rullande prognoser och månadsvis/kvartalsvis/årlig stängning av TIM-kostnaden inom divisionen
- Förbättra affärsresultat genom att stödja vid kvartalsvis affärsplanering och uppföljning, budgethantering, affärs- och vinstanalys och processvägledning
- Stödja kommersiella strukturbeslut och årlig kontraktsprocess inom divisionen


Om dig

Vi söker en person som är analytisk och noggrann, strukturerad, affärsorienterad och har stor kommunikationsförmåga. Du kan se både helhet och detaljer och kan koppla ihop olika perspektiv. Du lär dig snabbt, gillar att driva effektivitet och förbättringar samt har ledarskapsförmåga för att övertyga andra om förändringar. Du är dessutom ansvarstagande, en fena på problemlösning, flexibel och duktig på att prioritera.

Du kommer att arbeta med flertalet olika system, därför är utmärkta kunskaper i excel tillsammans med intresse och förståelse för system och datauppsättningar avgörande för att lyckas i denna roll. Helst ser vi att du har arbetat i ca 2 - 5 år med liknande ansvarsområden, innehar kandidat- eller masterexamen i ekonomi eller redovisning.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i SAP eller liknande ERP system samt om du har jobbat med databaser och har erfarenhet av att driva projekt. Talar du ytterligare nordiskt språk eller koreanska är det ett plus.

Arbetstider, tillträde och omfattning

Denna roll har placering i Kista. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Detta är ett konsultuppdrag på 18 månader där du blir anställd som konsult via oss på Hero med våra goda villkor och förmåner. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 22 mars 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024