OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till ett inkluderande samhälle där alla människors rätt till delaktighet möjliggörs? Samtrans förenklar och förbättrar vardagen för människor som av olika anledningar inte har möjlighet att resa med den allmänna kollektivtrafiken. Nu finns en chans att bli en del av oss!
Om företaget
Vi söker en driven Business controller som vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Är du redo för en ny utmaning i en spännande och fartfylld organisation? Hos oss erbjuds du ett meningsfullt arbete i en verksamhet som värnar om respekt, omtanke och eget ansvar. Samtrans är en del av Nobina Care, ett affärsområde inom Nobina, Nordens största kollektivtrafikföretag.
På vår ekonomiavdelning arbetar vi med att säkerställa ekonomisk kontroll och uppföljning till vår verksamhet och våra avdelningar. Som Business controller erbjuds du en spännande roll som ger dig möjlighet att växa tillsammans med avdelningen i en miljö präglad av god gemenskap och laganda. Tjänsten är bred och omväxlande där du förväntas vara med och driva utvecklingen av controllerfunktionen i stort.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter blir att:
• Driva Controllerarbetet och kontinuerligt effektivisera och förbättra ekonomiprocesser och arbetssätt
• Hålla ihop och driva budget, prognoser och uppföljning
• Sammanställa och utveckla managementrapporteringen
• Stötta verksamheten och ledningen med business case, kalkyler och andra underlag för affärsmässiga beslut
• Driva/vara involverad i projekt/initiativ med syfte att förbättra lönsamhet
• Ad-hoc analyser
Du rapporterar till Ekonomichef. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i Solna.
Din profil
Vi tror att du har:
• Relevant universitetsutbildning med inriktning ekonomi
• Minst 3 års tidigare arbetslivserfarenhet inom controlling eller liknande roller
• Dina kunskaper i Excel och PowerPoint förutsätts vara mycket goda, meriterande med erfarenhet av att jobba med Agresso samt Power BI eller annat BI-verktyg
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen. Som person ser vi gärna att du är:
• Engagerad, analytisk och strukturerad
• Har ett gediget affärsintresse
• Noggrann och med förmåga att arbeta under tidspress med bibehållen kvalitet
• Stark egen drivkraft för att skapa resultat
Viktiga förmågor är att:
• En god verksamhetsförståelse och god insikt i verksamhetens kostnadsdrivare
• Vara en team player, som är bra på att bygga, utveckla och bibehålla goda relationer
• Ha ett systematiskt och strukturerat arbetssätt med god förmåga att prioritera
• Trivs med att själv agera hands-on och att vara en del i genomförandet
Framgångsfaktorer
• Relevant universitetsutbildning med inriktning ekonomi
• Minst 3 års tidigare arbetslivserfarenhet inom controlling eller liknande roller
• Dina kunskaper i Excel och PowerPoint förutsätts vara mycket goda, meriterande med erfarenhet av att jobba med Agresso samt Power BI eller annat BI-verktyg
• Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-12-16
Denna tjänst är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Westin-James på 072-215 15 34.