OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scancloud söker en Business Controller
Scancloud hjälper ett stort antal företag runt om i Norden med effektivisering av sin administrativa vardag. Kundantalet ökar konstant, och det innebär att administrationen och hanteringen kring verksamheten blir mer omfattande. Att vara Business Controller på Scancloud innebär att du blir involverad i många processer och blir lite av en ”spindel i nätet”.
Ditt ansvar som Business Controller på Scancloud är fokuserat på att förbättra, upprätthålla och utveckla den ekonomiska och kommersiella hanteringen och uppföljningen tillsammans med bolagets VD och ledningsgrupp, för att säkerställa att bolagets processer är väl fungerande. Rollen kommer att vara viktig för att ta Scancloud till nästa nivå och som Business Controller har du totalansvar för finansfunktionen och vår interna business support.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Löpande finansiell rapportering.
• Lönsamhetsanalyser av bolagets tjänster och kundavtal.
• Ansvara för den årliga budgetprocessen.
• Planera årsredovisning och samordna med revisor.
• Riskkartläggning av företagens processer och se till att relevanta kontroller implementeras och efterlevs.
• Säkerställa att redovisningsprocesserna och dess principer tillämpas korrekt.
• Vara delaktig i kund- samt leverantörsreskontra hanteringen.
• Projekt och analys av Business case
• Analys och bedömning av kunder vid kontraktsförhandlingar
• Administrera affärsprocesser i samråd med säljavdelningen.
• Övervaka kommersiella konton och göra efterkalkyler
• Upprätta, övervaka samt ha uppföljning av kundavtal.
Din Profil
Vi tror att rätt person för denna tjänst har väldigt god affärsförståelse och är intresserad av att vara med att påverka utvecklingen och tillväxten av bolaget. Du är självgående, ansvarstagande, har ett stort driv och gillar att ha många bollar i luften. Din personlighet präglas av prestigelöshet och en positiv grundsyn där du ser utmaningar som möjligheter. Naturligtvis har du en gedigen ekonomisk bakgrund, god samarbetsförmåga och social kompetens. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska och har förmåga att kommunicera på ett begripligt sätt oberoende av vem mottagaren är.
Övrig information
Arbetet är heltid och arbetsplatsen är i Östersund. Intervjuer och anställningar kommer att göras löpande så skicka din ansökan snarast. Välkommen med din ansökan hos www.onepartnergroup.se.