OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
För kunds räkning söker vi nu en driven och nyfiken Business Controller till ett konsultuppdrag i en dynamisk arbetsmiljö. I denna roll kommer du stötta upp controller-verksamheten för materiallogistik. För närvarande pågår flera olika projekt där du kommer vara involverad. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar bland annat att ta fram ekonomiska sammanställningar, göra löpande redovisning av materialflöden och hantera internfakturering.
Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:
Arbete med kontinuerligt förbättringsarbete
Rapportering och analys av lagernivåer
Olika stängningsaktiviteter
Din profil
Vi söker en stark och analytisk person med några års erfarenhet av controlling. Rollen kräver självständigt och effektivt arbete där du har förmågan att se lösningar samt logik och samband i komplexa miljöer. Vi tror att du har god vana av MS Office och speciellt Excel. Det är meriterande om du har arbetat med och förståelse för god redovisningssed.
Krav för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom finans / ekonomi
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Meriterande
Mer än 3 års erfarenhet som Business Controller
Erfarenhet från tillverkningsindustrin
Vana av större affärssystem såsom Oracle eller liknande
Övrigt
Startdatum: Omgående – 31/12
Uppdragsform: Konsultuppdrag / Bemanning
Omfattning: Heltid
Ort: Södertälje
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 24 15 eller lina@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.