Arbetsbeskrivning
Söker du en strategisk och verksamhetsnära roll inom en framåtblickande verksamhet? Stormtrivs du i en miljö där din analytiska och kommunikativa förmåga verkligen uppskattas? Grattis till dig – nu finns chansen!
Hos oss på Specialfastigheter blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Merparten av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på våra fastigheter och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett härligt och kompetent controllerteam om 12 personer som i dagsläget finns placerade i Linköping, Stockholm, Örebro, Göteborg och Lund. I din roll ingår att hela tiden rikta blicken framåt och utveckla verksamheten. Eftersom både bolaget och Controllingenheten växer kommer du att ha stora möjligheter att bidra till utvecklingen av såväl teamet som arbetets utformning. Du kommer att rapportera samt vara ett viktigt stöd till Head of Controlling i den tillväxtfas som Specialfastigheter befinner sig i. För att kunna möta såväl marknaden som verksamhetens krav kommer du löpande att arbeta nära organisationen med analyser och proaktiv rådgivning. Det är viktigt att du som person ser ekonomiska sammanhang utifrån affär och affärsrelaterade principer samt analyserar och drar korrekta slutsatser.
Följande uppgifter ingår i uppdraget:
Delaktighet och drivande i bokslut, budget- och prognosarbetet samt våra långsiktiga ekonomiska mål.
Rapportering och proaktivt analysarbete
Analys och kvalitetssäkring av resultat och nyckeltal
Sammanhållande för analys och rapportering av den intern kvartalsrapportering till ledningsgrupp och styrelse.
Tillsammans med Head of Controlling vara ett bollplank till ledning
Utveckla system, processer och rapporter för att kunna visualisera ekonomiskt utfall
Aktivt deltagande i verksamhetsstyrning och framtagande av mål och aktiviteter
Du är den person som utmanar och utvecklar nuvarande arbetssätt, processer och system, med utgångspunkt i vår affärsplan och våra mål
Vem är du
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande. Det är viktigt för oss att du har flera års arbetslivserfarenhet från fastighetssektorn och med fördel på ett fastighetsbolag och vill fortsätta inom samma bransch.
Du har erfarenhet från liknande roll och är van att arbeta i en projektstyrd verksamhet såväl som ett förvaltade bolag och är en fena på såväl Excel och Power Point som affärssystem. Som person är du initiativrik, har ett framåtriktat arbetssätt och en god analytisk förmåga. Du är självgående men gillar att samarbeta och mån om att leverera med hög kvalitet. Du tar initiativ till förändringar och förbättringar. I jobbet ingår många kontakter med både interna och externa personer, och vi ser därför gärna att du är kommunikativ och pedagogisk som person. Vi ser gärna att du har goda ledaregenskaper och erfarenhet av att leda till exempel förbättringsprojekt.
Genom dina tidigare arbetslivserfarenheter är du van vid att ta fram underlag till styrelse, ledning och verksamhetschefer. Du sätter enkelt ihop snygga rapporter med tydligt budskap och analys samt förstår verksamhetens behov. Du fattar självständiga beslut i frågor som rör ditt ansvarsområde.
Du organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, och du är mån om att alltid leverera med hög kvalité. Att du även är affärsmässig, analytisk och har en förmåga att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv ser vi som en självklarhet.
Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra centralt placerade huvudkontor antingen i Linköping eller Stockholm. Då vi har fastigheter i hela landet kommer resor att ingå i arbetet.
Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer?
Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 19 januari 2025. I den här rekryteringen samarbetar Specialfastigheter med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Haga på 0709-71 00 16 eller anna.haga@mpya.se, alternativt Anna Wetterlöv på 0709-71 01 66, anna.wetterlov@mpya.se.