Business Controller till Specma Group

Arbetsbeskrivning

Om Specma Group AB ”Specma Group är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Verksamheten har sin bas i Sverige men med produktionsenheter i både Europa och Asien har Specma en betydande ställning även internationellt. Specma Group omsätter ca 1,7 miljarder kr och har ca 850 medarbetare samt är dotterbolag till Hydra Grene A/S som ingår i börsnoterade Schouw & co. Verksamheten är övergripande uppdelad i två divisioner, OEM och Industry & Aftermarket. Läs mer på vår hemsida (http://www.specma.com/).”



Specma Group söker en drivkraftig Business controller som lockas av en bred roll där rätt person får möjligheter att påverka innehållet och utvecklingen i tjänsten. Du kommer att stödja och supportera våra producerande dotterbolag i Sverige, Europa och Asien. Detta innebär bl. a ekonomiska beräkningar, analyser och uppföljning, samt fungera som ett stöd för övriga delar inom verksamheten. Tjänsten är placerad vid det helt nybyggda huvudkontoret i Bårhult/Göteborg, men du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor på våra övriga kontor runt i världen. Du rapporterar till Group Business Controller där fokus är analyser och beslutsunderlag. Koncernredovisning samt redovisning i dotterbolagen sköts av en separat avdelning. Placeringsort: Göteborg



Ansvarsområden som Business controller:

- Marginalanalyser
- Analys av variationer i tillverkning och inköp
- Nyckeltalsjämförelser
- Analys och uppföljning av standardkostberäkningar
- Investeringsuppföljning
- Stödja verksamheten i budgetarbete
- Stödja verksamheten med ad-hoc analyser




Kvalifikationer och erfarenhet

Till rollen som controller söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, Vi ser att du har några års erfarenhet som business controller, financial controller, revison etc och gärna i tillverkande bolag. Du har goda kunskaper och förståelse för ekonomistyrning, rapportering av företagsekonomiska frågor och uppföljning samt utredningsarbete av verksamhet, inklusive budget- och prognosarbete. Har du erfarenhet av IFS, Jeeves eller liknande större affärssystem är det en fördel. Du är vass inom Excel och är en van användare av resterande MS Office-paketet. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.



Personliga egenskaper

För att trivas och vara framgångsrik i rollen som controller är du en person som har ett stort engagemang, brinner för det du gör och tar personligt ansvar för att nå mål. Du levererar hög kvalitet, har en god förmåga att se samt komplettera med information för att skapa helheten men du kan också analysera frågor och bryta ned dem i sina beståndsdelar när det krävs.

Du vill utveckla och förbättra processer samt har en god problemlösningsförmåga. Du är inte rädd för att våga ifrågasätta om det behövs. Rollen ställer också krav på ett självgående och flexibelt arbetssätt samt att du trivs med att arbeta i en internationell organisation där du får möjlighet att utveckla din arbetsroll.



Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på www.recruitpartner.se (http://www.recruitpartner.se/) snarast då vi gör löpande urval, dock senast 28 februari 2021. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ringa vår rekryterare Martina Nordberg på 073-624 77 24.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Nordberg
073-624 77 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruit Partner Nordic AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2021
  • Ansök senast: 30 juli 2021

Besöksadress

Solnavägen, Solna
None

Postadress

Solnavägen
Solna, 17173

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024