OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR söker för kunds räkning en självständig och analytisk Business Controller. Vår kund är en internationell och välkänd biltillverkare, som sitter i öppna och ljusa lokaler i Sundbyberg, med ett 70 tal medarbetare.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Business Controller kommer du att rapportera till försäljningsdirektören, ha ett nära samarbete med bolagets CFO och vara en support till säljavdelningen. Detta är en nyinrättad roll där du ges en stor möjlighet att få vara med och utveckla arbetet.
Dina ansvarsområden i rollen som Business Controller är att ge råd och stöd i affärerna och redovisa resultat genom analyser och utveckling av rapporter och nyckeltal. Du kommer även att:
Samordna och stödja den årliga budgetprocessen
Stödja de löpande prognos-, planerings- och rapporteringsprocesser mot säljorganisationen i företaget
Vara rådgivande gällande ekonomiska reslutat och rapportering till säljledningen
Genomföra resultatanalyser och ekonomisk uppföljning av projekt
Kvalifikationer
För att trivas och kunna göra ett bra jobb ser vi att du som sökande gärna har:
Högskoleutbildning inom ekonomi, gärna redovisning som inriktning
Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom ovan områden
Arbetat i en internationell eller global organisation
Du bör ha utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift
Förståelse och erfarenhet av SOX rapportering är en fördel
Du bör ha mycket goda kunskaper inom Office-paketet, särskilt Excel
Som person har du god ekonomisk förståelse med stor uppmärksamhet för detaljer och såväl som helheten. Du är ansvarstagande och driven i ditt arbete och du är mycket lösningsorienterad. Vår kund efterfrågar en person som har god kommunikations- och socialförmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Du är en analytisk person som har god förståelse av budgetering och finansiella analyser. Vidare ser vi gärna att du välkomnar förändringar och har förmåga att ta egna initiativ till förbättringar.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse och med stora möjligheter till anställning. Tjänstens omfattning är heltid och arbetet utförs under kontorstid där flexibel arbetstid tillämpas. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 076 647 16 43.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88