Business Controller till Umeå

Business Controller till Umeå

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för ett uppdrag på minst sju månader en Business Controller till Umeå.

Dina arbetsuppgifter

I rollen kommer du vara en viktig del av flygplatsens ledningsgrupp och är med och driver utvecklingen på Umeå Airport framåt inom samtliga områden.

Du kommer att arbeta med att upprätthålla och proaktivt utveckla en effektiv och väl fungerande ekonomistyrning.

Det innebär bland annat utveckling av rutiner och arbetssätt och att du ansvarar för flygplatsens löpande affärsplanering, uppföljning samt budget- och
prognosarbete men även ekonomisk rådgivning och analys exempelvis i samband med avtals-, förändrings- och utvecklingsarbete.

Du ansvarar för att säkerställa resultatet vid månadsbokslut samt analys, uppföljning och rapportering samt driva och vara delaktig i utveckling av relevanta nyckeltal för flygplatsen.

Vidare kommer du att analysera flygplatsens investeringsportfölj utifrån ett ekonomiskt perspektiv och dess framtida påverkan på flygplatsens resultat.

Du kommer även arbeta med uppföljning, analys och medverka vid upprättande av business case för enskilda investeringar.

Umeå Airport ingår i Regional Airports, det innebär att det kan förekomma arbetsuppgifter även på den nivån, ett exempel är att konsolidera månadsrapporten.

Du fungerar även som inköpssamordnare samt är behjälplig i utförandet av övriga arbetsuppgifter som hör flygplatsen till.

Dina kvalifikationer

är social, kommunikativ och driven
produktiv, analytisk och målinriktad
har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande
har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
är en van Excel-användare och van med MS Office
har kunskap inom något större affärssystem som tex Fortnox, Visma mm

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024