OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som Business Controller finns här möjlighet att utveckla och utvecklas i en internationell miljö!
Om uppdraget
Med delat ansvar för rapportering av bokslut, budget, prognos och analysarbete arbetar du tätt tillsammans med ytterligare en Business Controller. Dina arbetsuppgifter är nära kopplade till försäljning genom att du fungerar som stöd kring priser, gör kostnadsanalyser och arbetar fram budget och prognos. Genom ditt ansvar arbetar du med flertalet olika processer, och det finns utrymme att utveckla miljön i bolagets affärssystem. Kommunikationen sker på både svenska och engelska.
Vår kund finns i Borås. Med god vana av ett välfungerande samarbete på distans arbetar teamet idag på kontoret 1-2 dagar/vecka. Med anledning av en föräldraledighet utgör den här rollen ett uppdrag som SJR-konsult med start senast i augusti 2022 och fortsättning till och med augusti 2023.
Vem du är
I den här rollen uppmuntras eget driv, teamkänsla, struktur och vilja att utvecklas. Givetvis är du som person även intresserad av affären och trivs därför i en verksamhetsnära roll.
I övrigt har du några års erfarenhet av Business Controlling inklusive bokslut, budget, prognos och analys i internationell miljö samt vill gärna utvecklas vidare i en trevlig, internationell miljö med gott samarbete. I grunden är du civilekonom eller motsvarande och har arbetat i något större affärssystem och givetvis även i Excel. Du kommunicerar bekvämt på både svenska och engelska.
Din ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors 0704715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88