OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liko är en världsledande leverantör av personlyftar och tillbehör.Till vårt huvudkontor i Alvik söker vi en business coordinator som kan samordna arbetet och stötta kollegorna vid vår internationella försäljningsavdelning.
Som person är du prestigelös och har en hög servicekänsla.Du tycker om att arbeta självständigt men med fokus på hela avdelningens bästa då du supporterar våra Area Managers i deras internationella arbete.Du kommer samordna avdelningens arbete vilket förutsätter att du är noggrann och har lätt att se helheten.Våra kunder är fyra egna försäljningsbolag i Sverige, USA, Tyskland och England samt 32 fristående distributörer
i olika länder.
Vi tror att du har en ekonomiutbildning med inriktning mot marknadsföring eller motsvarande.Vi värdesätter erfarenheter från närliggande branscher och tidigare arbete vid en internationell försäljningsavdelning.
Arbetsuppgifterna kommer bl.a. att bestå av:
.ansvar för avdelningens möten
.koordinering av information
.driva interna projekt
.administrera extranät
.hantera relationsmarknadsföringssystem
.assistera Area Managers samt Exportchef
.delaktig i planering inför mässor som avdelningen ansvarar för
.offerering till länder utan distributionsavtal.
Eftersom arbetet innebär internationella kontakter är språkkunskaper, utöver engelska
som vi förutsätter att du talar och skriver obehindrat, önskvärda.Vana vid att arbeta i projekt samt med processorienterade arbetssätt värdesätts.
Din skriftliga ansökan vill vi ha senast 12 januari.
Kontaktpersoner på detta företaget
Service Manager Per Axelsson
070-5782011
Personalchef Jonas Jones
0920-474715