OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en flexibel och serviceinriktad person som trivs i en roll där du får möjlighet att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter? Just nu söker vi på Semcon en Business Coordinator till vårt team på Lindholmen i Göteborg!
Om rollen
Som Business Coordinator ansvarar du för en av våra avdelningar och är delaktig i dess ledningsgrupp. I din roll ingår flertalet olika varierande avdelningsspecifika arbetsuppgifter, där flexibilitet och att vara serviceminded är framgångsfaktorer i rollen. Du har daglig kontakt med medarbetarna och är örat mot rälsen inom avdelningen. Vidare kommer du till exempel att:
- Vara delaktig i onboarding av nya kollegor
- Hantera tidrapporter
- Arbeta med projektuppföljning & analyser
- Hantera fakturering & leverantörsreskontra
- Ansvara för avdelningsaktiviteter
BC-rollen ingår i ett BC-team som supporterar affärsområdet Engineering and Digital Services i Göteborg. På avdelningen är vi idag 7 personer som planerar, strukturerar och driver vårt arbete framåt både enskilt och i grupp. Vi sitter på Semcons kontor på Lindholmen i fantastiska fina lokaler med vattnet som granne.
Om dig som ansöker
För att vara lyckosam i rollen ser vi att du är affärsdriven, proaktiv samt har ett stort intresse för att arbeta med människor. Vidare trivs du i en dynamisk miljö med högt tempo.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt följande:
- Ekonomisk utbildning eller motsvarande
- 3 års relevant erfarenhet
- Behärskar svenska och engelska både i tal och i skift
- Goda kunskaper inom Office-paketet
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av ekonomisystemet Maconomy.
Hos oss på Semcon erbjuds du:
- Trygga villkor enligt kollektivavtal. Därtill erbjuder vi flera förmåner som exempelvis konkurrensmässig månadslön, friskvård samt bonus om du hittar en ny kollega eller nytt uppdrag. Du erbjuds en flexibel arbetsplats samt bidrag till ditt hemmakontor för att främja en sund fysisk arbetsmiljö även vid hemarbete.
- Att bli en del av ett företag som ser hållbarhetsarbetet som en integrerad del av hela vår verksamhet och vårt dagliga arbete. Ett exempel är att vi låter våra medarbetare engagera sig i exempelvis CSR-projekt där vi dedikerar 2000h/år till socialt hållbarhetsarbete.
- Möjligheter till professionell utveckling genom stöttande ledare som sätter din utveckling i fokus. Samtidigt ges du möjlighet till kontinuerligt lärande genom vår utbildningsportal STEP.
Om Semcon
Semcon är teknikföretaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid ifrån slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter & tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst. Vi tror starkt på att människor med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv är viktiga för att göra Semcon till ett bra, utvecklande och roligt ställe att arbeta på. Hos oss får du möjligheten att utvecklas inom Automotive, Industry, Energy, Life Science & Product Information.
Kontaktyta rekryterande chef
Om du har några frågor angående annonsen eller rollen hos Semcon är du välkommen att kontakta Team Manager MiCaela Hamrén på 0736-82 76 56 alternativt micaela.hamren@semcon.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Lina Jäderborn
Fredrik Hartman
Karl-Johan Svennenfors