OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av en spännande och dynamisk organisation? Vi söker nu en skicklig kollega att stärka ZEISS-teamet i Stockholm omgående. Sök tjänsten idag då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
ZEISS är en av de globala ledarna inom de optiska och optoelektroniska branscherna, och har bidragit till de tekniska framstegen i över 175 år. Med 44 000 anställda utvecklar och distribuerar ZEISS optik för litografi, industriell mätteknik, mikroskop, medicinsk teknik, glasögonlinser samt linser till kameror och filmkameror samt planetariumteknik. Den breda produktportföljen säkerställer att ZEISS anställda alltid står inför nya, inspirerade utmaningar. Koncernen har sitt huvudkontor i Oberkochen i södra Tyskland. ZEISS Nordics, som omfattas av Danmark, Finland, Norge och Sverige, har ca 185 anställda som sköter försäljning, marknadsföring, service och support av företagets produkter.
I rollen som Business Coordinator kommer du att ingå i ett team på 9 personer och dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av koordinerande och administrativa uppgifter. Vi söker dig som trivs med att ha daglig kontakt med både kunder och kollegor för att säkerställa en effektiv planering av serviceärenden inkluderat orderläggningen. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, kan prioritera mellan olika uppgifter och har förmågan att se helheten i ditt arbete. På ZEISS får du möjligheten att bli en del av en härlig arbetsmiljö som kännetecknas av hjälpsamma kollegor och prestigelös kultur. Kontoret är renoverat och är beläget på Gärdet. Rollen utgår från kontoret och arbetstiderna är 08.30-16.30. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med god chans till förlängning.
Du erbjuds
- En spännande och långsiktig tjänst på ett stort företag med goda utvecklingsmöjligheter
- En engagerad konsultchef som kommer att stötta och coacha dig i din karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Löpande kundkontakt
* Orderläggning och orderhantering
* Ekonomiuppgifter såsom fakturering, kontering, offerskrivning och leveransbevakning
* Regelbunden kontakt och samarbeten med kollegor och ZEISS kunder i övriga nordiska länder
VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat i en liknande roll
- Har arbetat i en kundnära roll, exempelvis inom kundtjänst eller motsvarande roll
- Har god vana att arbeta i CRM-system
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom orderadministration eller orderhantering
- 1 års arbetslivserfarenhet av SAP
- Goda språkkunskaper i de nordiska språken
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad och kommunikativ
- Problemlösande och noggrann
- Konsekvens- och processtänk
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ZEISS här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231