Business Customer advisor

Business Customer advisor

Arbetsbeskrivning

Fortum är ett europeiskt energiföretag med verksamhet i mer än 40 länder. Vi förser våra kunder med el, gas, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill involvera våra kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Tillsammans med vårt dotterbolag Uniper är vi den tredje största producenten av CO2-fri el i Europa. Med ca 19 000 anställda och en gemensam omsättning på 69 miljarder euro har vi storleken, kompetensen och resurserna att driva energiomställningen framåt. Fortums aktie är listad på Nasdaq Helsinki och Unipers aktie på Frankfurtbörsen. www.fortum.se
Fortum är ett ledande företag inom kundlösningar. Consumer Solutions erbjuder våra 2.4 miljoner kunder pålitlig och miljövänlig energi och bidrar till att göra deras liv enklare med ny teknologi och innovativa lösningar.
Din roll
Vill du vara en del av ett värderingsdrivet bolag som tar täten för framtidens miljö och renare värld?
Till Business customer Service i Stockholm söker vi nu ett antal Business customer advisors för tillsvidareanställning.
Som B2B Advisor kommer du att ingå i ett energifyllt team som alltid ser till att göra både varandra och Fortum ännu bättre.
Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att leverera kundupplevelse i världsklass till Fortums företagskunder via telefon och digitala kanaler samt ha en behovsanpassad merförsäljning av tilläggstjänster. De vanligaste frågorna vi hanterar idag är allt ifrån avtalsfrågor, fakturafrågor till offertförfrågningar om Solpaneler m.m. Vi är väldigt resultatdrivna och arbetar dagligen med KPI:er såsom SLA, AHT, NPS, NKI samt Sälj.
Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt med en lugn och trygg start. Vi säkerställer att du blir tilldelad arbetsverktyg, en onboarding och en internutbildning. Förutom det erbjuder vi dig en möjlighet att utvecklas i en miljöinriktad och snabbväxande organisation tillsammans med medarbetare som förbereder oss för framtidens energiutmaningar.
Som en del av ett företag som strävar efter att vara föregångare i energibranschen kommer du ingå i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor. Denna roll innebär inte bara att arbeta med spännande arbetsuppgifter utan även att bli utmanad. För oss är det även viktigt att ha roligt på jobbet och att få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig.
På Fortum jobbar vi mycket med självledarskap och strävar efter att alla får möjlighet att leda sitt arbete själv.
Dina kvalifikationer
- Erfarenhet inom telefonförsäljning minst 2-3år
- Erfarenhet inom kundservice B2B
- God systemvana och van att jobba i flera system samtidigt
- Behärskar svenska och engelska språket obehindrat i tal och skrift
- Minimum 5-7år arbetslivserfarenhet
Vi letar efter dig som brinner för att alltid leverera god service och goda resultat i ditt arbete. Du har flera års erfarenhet inom företagskundservice och har väldokumenterade resultat inom försäljning och hög kundnöjdhet.
Som person är du ansvarstagande, serviceminded och ser alltid till kundens bästa. Du trivs med att arbeta mot både individuella KPI:er samt uppnå gemensamma resultat. Din inställning är positiv och du sprider energi till både kollegor och kunder. Du är en lösningsorienterad och engagerad person som alltid ser möjligheter i ditt arbete. Du är organiserad, noggrann och gillar att jobba administrativt och kombinera det med ett högt tempo. En framgångsrik B2B kollega hos oss på Fortum är värderingsdriven, resultatorienterad och strävar alltid att överträffa förväntningar.
Denna roll kräver att du har goda språkfärdigheter i både svenska och engelska. Meriterande är om du har universitets- eller yrkesutbildning inom exempelvis kommunikation, ekonomi eller försäljning. Erfarenhet inom kundservice och behovsanpassad försäljning är ett krav.
Intresserad?
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringsverktyg senast den 18 augusti 2021. Ansök så snart som möjligt, intervjuerna sker löpande.
Placeringsort: Solna
Du rapporterar direkt till Team Leader.
För ytterligare information, vänligen kontakta Biljana Cvetkovic, Team Leader Business Customer Service på biljana.cvetkovic@fortum.com.
För kontakt med fackliga representanter vänligen ring +46 8 671 70 00.
Fortums Akademiker: Claes Frykstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STH SOLNA Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2021
  • Ansök senast: 18 augusti 2021

Postadress

Rättarvägen 3
Solna, 16968

Liknande jobb


4 november 2024