OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina ansvarsområden
Nu söker vi på Insitepart en Business Developer till vår verksamhet inom bemanning och rekrytering. Som Business Developer bidrar du till att omsätta företagets strategiska affärs- och budgetmål samt skapa förutsättningar för vår fortsatta tillväxt. I din roll driver du affären framåt tillsammans med ansvariga regionchefer samt VD. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för vår bemanningsverksamhet och i din roll rapporterar du direkt till VD. För att lyckas i rollen så krävs det en god förståelse för bemanningsbranschen samt erfarenhet av att arbeta mot kunder inom lager och logistik.
Du kommer att:
Ha kontakt och ge stöd till befintliga kunder
Arbeta med uppsökande nykundsbearbetning
Bygga goda och långsiktiga relationer med nya och befintliga samarbetspartners
Bidra till ett gott samarbetsklimat inom ditt team och mot övriga funktioner i bolaget
Du som person
Vi söker dig som är duktig på att inspirera, driva och bygga starka affärsmässiga relationer med dina kollegor och samarbetspartners. Vi tror att du redan idag har goda kontakter inom näringslivet och ett upparbetat nätverk inom framförallt lager- och logistikbranschen. Du har en envis sida som tillsammans med din relationsdrivna natur hjälper dig att nå långsiktiga mål. För oss är det viktigt att du är ödmjuk. Vi ser gärna att du är bra på att skapa affärer för vår verksamhet, men det är lika viktigt att du är en lagspelare som drar åt samma håll som resten av gänget.
Vi tror att du är en positiv person som är engagerad och ansvarstagande i allt du gör och drivs av att överträffa kundernas förväntningar. Tidvis innebär tjänsten att du håller ett högt tempo, vilket ställer krav på att du är bra på att organisera dig och planera din tid. Vi är måna om att se dig utvecklas inom din roll och växa tillsammans med oss på Insitepart och erbjuder dig stora möjligheter att sätta din prägel på arbetet. Då vi har verksamhet ifrån Skåne i söder till Dalarna i norr så ingår det en del resande i arbetet. Det finns möjlighet att utgå ifrån någon av dessa orter där vi har våra större kontor; Solna, Jönköping, Göteborg och Helsingborg.
Kravprofil
Har erfarenhet av bemannings och/eller lager- och logistikbranschen
Minst 3 års arbetslivserfarenhet från befattning inom kvalificerat säljarbete
God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort och tillgång till egen bil
Goda kunskaper inom Officepaketet
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Inledande provanställning på sex månader tillämpas. Ersättning och starttid är enligt överenskommelse.
Om Insitepart
Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom lager och terminaler. Vi har en tydlig specialisering och fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. Våra uppdragsgivare är både varuägare och logistikföretag. Vi är vana att arbeta med välkända varumärken som ställer höga krav på vår leverans. Partnerskapet med våra kunder innebär att vi tillsammans arbetar för att skapa mätbara förbättringar. Samarbetet präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Vår specialisering och vårt tydliga har på kort tid gett oss förtroendet att samarbeta med ett stort antal kunder i en mängd olika branscher.
Låter detta som din nästa utmaning?
På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person.
Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidat. Bakgrundskontroll och arbetspsykologiska tester är en del av rekryteringsprocessen. Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Pål Wetterbrandt pal.wetterbrandt@insitepart.se