OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Följ med på vår resa in i framtiden # FutureMakers # Siemens!
Nu behöver vi din hjälp att skriva ett nytt kapitel i berättelsen om svensk industrihistoria. En berättelse om hur Siemens revolutionerande tjänster inom digitalisering och automation hjälper industrin att dra nytta av alla fördelar som den digitala utvecklingen innebär. Vi söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv och en stor entusiasm för den pågående digitaliseringen av svensk industri. Vill du bli en viktig del av historien om vår fortsatta expansion och tillsammans med oss sätta en ny standard för svensk industri är du välkommen att läsa mer och ansöka till Siemens Digital Factory, Process Industries & Drives. Vilken blir din roll i berättelsen?
Business Developer Customer Services
Nu söker vi en affärsutvecklare som vill fortsätta sin resa inom tekniken. Du kommer att jobba tillsammans med en enhet på ca 80 anställda som dagligen arbetar med drivteknik och industriautomation. Du rapporterar till chefen för Customer Care Center. Som nyanställd får du introduktionsutbildning och vidareutbildningar för att få en bra inblick i vår produktportfölj. För oss är det viktigt att våra medarbetare alltid håller sig uppdaterade med det senaste inom tekniken och in i framtiden.
Utmaningen
- Du har en operativ roll där du aktivt utför och koordinerar det dagliga arbetet med våra serviceprocesser och där vi ser dig som en drivande faktor.
- Du kommer att förvalta vårt system iBase som en central del i arbetet, där den installerade basen av Siemensprodukter på marknaden hanteras och affärsmöjligheter ska genereras.
- Du ska tillsammans med dina kollegor kunna omvandla tankar och idéer om affärsmöjligheter, tekniska lösningar och processförändringar till praktisk handling.
- Du kommer att utföra och skapar servicetjänster anpassade efter kundernas behov.
- Du är tydlig i din kommunikation och kan koppla samman affären tillsammans med våra serviceprocesser.
Vem är du?
- Du har lämplig utbildning och/eller erfarenhet.
- Du har ett gediget intresse för att utveckla affärer och processer.
- Du har erfarenhet av servicetjänster, gärna inom automation och drivsystem.
- Som person är du kreativ och analytisk.
- Du en stark egen drivkraft och drivs av utmaningar.
- Du har förmåga att skapa förtroende hos kunder och kollegor.
- Du har näsa för affärer, trivs med att jobba med ständiga processförbättringar och är intresserad av sälj- och kundfrågor.
- Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i denna rekrytering
- Som person är du initiativrik, öppen, social och stresstålig.
- Körkort är ett krav.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både skrift samt tal är ett krav.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du arbetar strukturerad samt är lösningsorienterad och analytisk. Du är lyhörd inför kundens problem och tar ansvar för att lösa de problem som uppstår snabbt, effektivt och med god kvalitet samtidig som du förmår att hålla en god dialog med kunder och medarbetare.
Gillar du utmaningar är detta rätt roll för dig. Vi lovar att läsa igenom alla ansökningar och återkoppla i till dig i någon form.
Om Siemens
Tillsammans är vi ca 370 000 nyfikna och kompetenta personer i världen som jobbar med att utveckla framtiden. Du kan vara en av dem. Se mer på Siemens.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature