OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Exertis
Exertis Nordics is one of the Nordic region's largest distributors of IT hardware, AV products, Entertainment (movies, books, games & toys) and one of the largest PC manufacturers in the Nordics. The company has its warehouse and head office in Gothenburg with local offices in Stockholm, Helsingborg and Umeå in Sweden, Sandefjord in Norway, Helsinki and Tampere in Finland and Copenhagen in Denmark. Sales amounted to more than SEK 2 billion in 2017. The company is currently collaborating with more than 250 suppliers and more than 4000 retailers across the Nordic region. Since 2014, the company is part of Exertis Group, one of Europe's largest distributors with a turnover of EUR 3 billion.
Älskar du utmaningen i att hitta nya vägar för att ta ett projekt framåt och samtidigt kan inspirera och stötta dina kollegor i att hänga på i ditt driv? Är du, liksom vi, av uppfattningen att ömsesidigt pålitliga relationer är avgörande i varje affär och är redo att skapa dessa goda kontakter tillsammans med Dynabook? Då kan du vara vår nya kollega och Business Developer! Hos oss är alltid våra skickliga medarbetare i fokus och vi har den absolut bästa affären för både oss och våra partners som mål.
Dynabook är klientmarknadens mest erfarna nykomling, som bygger på Toshibas mer än 35-åriga kompetens inom datortillverkning. Tillsammans med starka ägare är bolaget nu utrustat för att utmana marknadens dominanter.
Arbetsuppgifter
• Besitta kunskap om produkt och marknad för att självständigt eller i grupp driva den bästa affären.
• Bygga relation med etablerade B2B-återförsäljare samt skapa förutsättningar för kontinuerlig dialog och långsiktigt samarbete.
• Aktivt driva försäljningen av Dynabook PC på den nordiska marknaden.
• Presentera och förmedla strategi internt i vårt nordiska bolag.
• Ta beslut om och kunna genomföra förändringar i samråd med försäljningschef.
• Skapa och leda utbildningar och säljaktiviteter för att inspirera och driva säljteam internt och hos partners, i hela Norden.
• Samarbeta med produktchef och marknadsavdelning om rätt fokus i marknadsföring av produkter mot våra nordiska återförsäljare.
Kvalifikationer
• Erfarenhet från försäljning och affärsutveckling tillsammans med B2B-återförsäljare inom IT-branschen.
• Ha ett brett nätverk bland B2B-återförsäljare, som du vårdar och kontinuerligt vill utveckla.
• Vara van att hantera en roll där du såväl äger affären som är bryggan mellan våra säljare och marknaden.
• Förståelse för hela affären från tillverkare till slutkund.
• Tidigare affärsrelationer med slutkund inom privat eller offentlig sektor är meriterande.
• Utmärkt engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig
• Motiverande kollegor och en kreativ arbetsmiljö.
• Förmåner som friskvård, pension, möjlighet till stort eget ansvar och ett flexibelt arbete.
• En arbetsplats med stort engagemang för delaktighet, mångfald och inkludering.
• Arbetstid dagtid måndag – fredag, 40 h/v, med 6 månaders provanställning.
• Lön enligt individuell överenskommelse.
• Start augusti/september 2022.
Ansöker gör du via nedan länken, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Urval sker löpande. Sista ansökningsdatum är 2022-06.30
Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryterande chef,
Sebastian Nord: sebastian.nord@exertis.se
Övriga frågor besvaras av HR Director, Anna Linnér anna.linner@exertis.se
Vilka är vi?
Exertis Nordics är en av Nordens största distributörer inom IT, Pro AV och Entertainment (spel, böcker och leksaker). Vi köper in, lagerhåller och distribuerar varor inom ovan nämnda kategorier. Sedan starten 1996 har vi haft en ökande tillväxt varje år och 2021 nådde vi en omsättning på 3,8 miljarder kronor. Huvudkontor och lager ligger i Göteborg med säljkontor i Stockholm, Varberg Umeå, Helsingborg, Sandefjord i Norge, Köpenhamn i Danmark och Helsingfors i Finland. Företaget har idag fler än 270 anställda.