OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba som Business Developer för E-commerce i en verksamhet som präglas av högt tempo och snabba beslut? Vill du ha en roll som är både operativ och strategisk och arbeta med marknadens starkaste produktprogram inom hydraulik och utveckla dess plattformar för försäljning och marknadsföring? Vi erbjuder en central roll med stora möjligheter att påverka i ett företag som på koncernnivå satsar på att leda den digitala försäljningsutvecklingen inom vår bransch.
Vill Du leda vår digitaliseringsresa?
Vårt mål är att leda den digitala försäljningsutvecklingen inom vår bransch - där du självständigt driver utvecklingen i Sverige! För att kunna nå dit och vidareutveckla våra digitala plattformar söker vi nu en Business Developer E-commerce som kan hjälpa oss att möta framtida marknadskrav.
Arbetsuppgifter
I rollen som Business Developer E-commerce ansvarar du för utveckling av försäljningen i våra digitala plattformar och vårt digitala varumärke. Rollen har många kontaktytor och arbetar mot samtliga kontor för HydraSpecma Component så en del resor kan förkomma men arbetet är i huvudsak tänkt att utföras från det kontor som du utgår ifrån. Du rapporterar till Sales Support Manager och tillhör samma avdelning som marknad, prissättning och Customer Service.
I rollen kommer du att initiera och driva säljinitiativ för att skapa tillväxt med digitala plattformar såsom webbshop, EDI etc. Du förväntas att driva arbetet med digitaliserade marknadsaktiviteter i olika medier för att utveckla vår synlighet i relevanta forum. Du kommer att ha en stor frihet i att styra vilken riktning som vi går åt och vi förväntar oss att du föreslår och driver den fortsatta utvecklingen av vår digitaliseringsstrategi baserat på marknadstrender likväl som kundbehov för att vi ska ligga i framkant inom vår bransch.
Du kommer även att representera HydraSpecma Component i koncernens Digitaliseringsteam där de nordiska ländernas arbete koordineras.
Vem är du?
Som person är du driven och målmedveten då du kommer att vara ytterst ansvarig för att koordinera aktiviteter som driver den önskade utvecklingen av våra digitala kanaler. Då du har många samarbetsytor och ansvarar för att samordna arbetet med de digitala plattformarna är du kommunikativ och har lätt för att bygga förtroende. Du är kund- och lösningsorienterad och har en analytisk förmåga för att kunna utvärdera och överväga vilka initiativ som krävs för att möta kund och marknadskrav.
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller annan för tjänsten relevant utbildning samt med erfarenhet av digitalisering inom B2B. Vi tror att du har jobbat inom försäljning i några år och har erfarenhet att framgångsrikt varit med och drivit tillväxt inom E-handel. Erfarenhet av parallella säljkanaler till marknad såsom återförsäljare, direktförsäljning, e-handel etc är starkt meriterande likväl som erfarenhet av projektledning. Du har med fördel erfarenhet från PIM-system, en förståelse för HTML/CSS samt god kunskap om SEO. Om du har tidigare erfarenhet av industrin så är det meriterande men inget krav.
Vi erbjuder
Hos oss blir du ett viktigt tillskott på vår fortsatta expansion och utveckling av vår digitala försäljning och marknadsföring. Förutom professionella och engagerade kollegor vid din sida ansluter du till ett framgångsrikt bolag med gott renommé inom sin bransch. Du erbjuds en spännande resa i en internationell koncern med många kontaktytor och tar del av en häftig och dynamisk kultur där möjligheterna att växa och utvecklas är stora. Du arbetar med en attraktiv produktportfölj och ges stora möjligheter att påverka såväl din egen roll såsom bolagets utveckling och digitala försäljningsinriktning.
Placering & start
Då vi finns på flera orter i Sverige är det snarare av vikt vem du är än var du bor. Vi ser att möjliga utgångspunkter för tjänsten exempelvis är Göteborg, Ljungby eller Skellefteå där vi har verksamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse men gärna snarast.
Kontakt
Är du intresserad av att arbeta med oss? Då är du välkommen att söka! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Ramnfors, HR Business Partner, 0707-238331.
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.
Om företaget
HydraSpecma SE är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i två divisioner, OEM och Industry & Aftermarket. Verksamheten är främst inriktad på kunder inom verkstad-, process-, kemi-, läkemedel- och livsmedelsindustrin. Övriga kunder finner vi inom OEM. Vi är marknadsledande inom vårt produktområde på den nordiska marknaden men har också en ökande export till världsmarknaden.
HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & co och totalt är vi mer än 1200 medarbetare som arbetar här, vill du bli en av oss?
Läs mer på vår hemsida https://www.hydraspecma.com (https://www.hydraspecma.com/)
HydraSpecma Component ingår i divisionen Industry & Aftermarket. Bolaget förser marknaden i främst Sverige och Norge med lednings- och hydrauliksystem och finns på 8 orter i Sverige. Läs mer på om HydraSpecma Component på vår hemsida. Beslutsvägarna är korta och vi strävar efter att tillsammans nå målen och månar om varandra. Hos oss får du en prestigelös och familjär miljö där initiativ och eget ansvar uppmuntras.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanny Malmberg
0726006422
E-commerce recruit / Sanny Malmberg
0726006422