OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Oryx Simulations grundades 1999 och har sitt huvudkontor i Umeå. Vi är världsledande inom varumärkesspecifika simulatorsystem för tunga fordonstillämpningar. Vi är aktiva på en global marknad.
För att säkerställa att simulatorerna återspeglar den verkliga upplevelsen av en maskin är alla våra simulatorer utformade i samarbete med maskintillverkare. Vi har utvecklat och byggt simulatorer till mer än 50 olika maskintillverkare och levererat närmare 1000 system över hela världen. Simulatorerna används främst för utbildning av operatörer, produktmarknadsföring eller i våra partners produktutvecklingsprocesser. En simulator utvecklad av Oryx är så nära verkligheten som du kan komma i den virtuella världen.
Vill du ha ett omväxlande arbete och vara en del i ett framgångsrikt företag med strategiskt fokus på starka varumärken, innovativa produkter och affärsmässighet? Då skall du söka denna tjänst hos Oryx Simulations.
Vi tror att ett starkt teknikintresse och eget driv är viktiga egenskaper. Kanske kommer du från en utvecklings/projektledningsbakgrund och är redo för nästa utmaning? Är du en dörröppnare av hög kaliber som söker en ny utmaning? Vi har ett brett och starkt team och vill hitta rätt person. Beroende på din bakgrund och dina styrkor kommer vi att hitta konstellationer där dina styrkor kommer till sin rätt.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Business developer / Technical sales består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att bearbeta och prospektera OEM-kunder. Du ansvarar för att driva hela säljprocessen med målet att öka omsättningen och vinna nya marknader. Du verkar aktivt för att sätta upp dina tekniska kollegor i rätt forum för att presentera Oryx simulations produkter och lösningar gentemot slutkunder.
Du utvecklar befintliga affärer och skapar nya möjligheter på en global marknad. Du har eget kundansvar där du arbetar för ökad försäljning och lönsamma affärer. Vidare ansvarar du för att dina försäljningsmål uppnås.
I din roll kommer du att arbeta med:
> skapa besök hos såväl nya som befintliga kunder
> aktivt etablera och utveckla kundrelationer
> presentera tekniska lösningar.
> ta fram offerter, prisuppgifter och inköpsförslag
> driva dina affärer till avslut och uppföljning
Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för relationsskapande försäljning och samtidigt besitter förståelsen för komplexa tekniska lösningar. Du har tidigare erfarenhet av att prospektera och bearbeta OEM kunder. Det är meriterande om du har en utbildningsbakgrund som ingenjör alternativt att du genom erfarenhet erhållit dig kompetens inom maskinkonstruktion eller styrsystem.
Du har god datorvana och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du en stor egen drivkraft, vara relationsskapande och uppskatta självständigt arbete. Du förstår vikten av att arbeta strukturerat och noggrant, din styrka ligger i att driva arbetet mot mål och slutföra uppgiften.
Som person är du:
> ambitiös, målinriktad och självgående
> kommunikativ och engagerande
> relationsskapande och lyhörd med kunden i fokus
> resultatinriktad och ett stort intresse för att göra affärer.
> uthållig och kreativ med lösningar.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information om tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mattias Adolfsson via tfn 073-351 27 25 eller Tobias Nilsson, via tfn: 0708 – 21 53 31.
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 6:e december, via www.clockworkpersonal.se.