Business Developer till Inbooks i Växjö

Arbetsbeskrivning

Business Developer till INBooks i Växjö

Har du erfarenhet inom försäljning och vill utveckla ditt säljande inom redovisning? Arbetar du med att sälja affärssystem till företag idag och vill axla en ny utmaning på ett expansivt bolag? Vi på Maxkompetens söker nu i samarbete med INBooks en Business Developer som vill ingå i deras stjärnteam i Växjö!

INBooks utvecklar idag, ett på marknaden unikt, digitalt och superenkelt bokföringsprogram. Nu skall företaget lansera sin andra produkt, en programlösning för redovisningsbyråer och vi söker dig som vill vara med på denna spännande resa. Bolaget präglas av höga ambitioner och utveckling i världsklass. Som Business Developer arbetar du tillsammans med resten av teamet i fräscha kontorslokaler i ICON-huset i centrala Växjö.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer som Business Developer att sälja in en programlösning till redovisningsbyråer. Programmets syfte är att effektivisera och hjälpa byråer att kvalitetssäkra sitt arbete gentemot sina kunder.

Som Business Developer hos INBooks kommer du även:

* Ta den första kontakten med potentiella kunder.
* Boka in, genomföra kundmöten och sälja in INBooks tjänster.
* Samla in feedback med syfte om att tillsammans med teamet på INBooks vidareutveckla produkten.

Din profil

Vi söker dig som gillar att skapa långsiktiga kontakter och förstår vikten av ett bra samarbete. Du är förtroendeingivande i ditt säljande och vill nå resultat. Vidare är du flexibel och öppen för att anta utmaningar i ditt arbete. Du erbjuds att vara med på en spännande utvecklingsresa där du kommer ha stora möjligheter till att påverka och bidra. INBooks befinner sig just nu i en expansiv fas och du som Business Developer kommer vara en mycket viktig del i deras fortsatta utveckling.

I rollen som Business Developer hos INBooks kommer du främst arbeta mot kunder inom redovisning. För att lyckas i rollen tror vi att du som söker har minst en gymnasial utbildning inom ekonomi eller YH-examen inom redovisning. Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom affärsstödsystem alternativt en bakgrund från redovisningsbranschen ser vi det som meriterande för tjänsten, dock ej ett krav.

På INBooks är utgångspunkten att utveckla morgondagens tjänster och program för att göra affärslivet mer bekvämt och roligare. Du kommer som medarbetare tillhöra ett ambitiöst gäng som tillsammans arbetar för INBooks framtid och tillväxt. Vi kommer därför lägga stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering.

Vi ser att du som söker även har:

* Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
* God datorvana.
* B-körkort för att kunna ta sig ut till potentiella kunder. Resor kan förekomma i tjänsten på längre sikt.

Övrig information om tjänsten

* Placeringsort: Växjö
* Start: Enligt överenskommelse
* Varaktighet: Tills vidare
* Arbetstid: Dagtid
* Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Fast lön med möjlighet till provision.

Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

INBooks har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Lisa Andersson på 073-4368102.

Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning av GDPR.

Om INBooks

Vi på INBooks är ett gäng drivna människor som har lång erfarenhet av både utveckling och redovisning. Vi har sett hur branschen för bokföringsprogram har gått från enkla, användarvänliga lösningar till alltmer avancerade program. Med INBooks gör vi tvärtom. Vår drivkraft är att göra livet enklare för den lilla företagaren, på riktigt. Vi älskar att komma på nya, smarta lösningar som sparar tid eller på andra sätt underlättar för dig som företagare.

Huvudkontoret är i Växjö och idag är vi drygt 20 högpresterande medarbetare. Många medarbetare har lång företagsbakgrund och flera har jobbat som redovisningskonsulter under många år. Tillsammans med våra seniora programutvecklare förändrar vi hur Sveriges småföretag ser på sin egen administration och vår vision är att ge alla småföretagare chansen att på ett självständigt och lekfullt sätt bemästra sitt företagande!

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carolina Löfgren
070-611 02 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Besöksadress

Solna
None

Postadress

17141
0180, 17141

Liknande jobb


21 december 2024

Senior Sales Executive

Senior Sales Executive

20 december 2024

Sales Executive

Sales Executive

19 december 2024