Business Developer - Vattenfall Customer Service Nordic

Business Developer - Vattenfall Customer Service Nordic

Arbetsbeskrivning

Business Development är en enhet inom Customer Service Nordic och ansvarar för att driva de strategiska utvecklingsfrågorna samt att leda förändringsarbetet inom kundserviceorganisationen. Inom enheten finns affärsutveckling, Learning & Development samt en operationell del som levererar kundservice för Vattenfalls nya affärsområden. Till enheten söker vi nu ytterligare en Business Developer, som kan hjälpa oss att fortsätta utveckla vår leverans och skapa förutsättningar för att ge våra kunder en grym och kostnadseffektiv serviceupplevelse. Som Business Developer rapporterar du till Director Business Development.


Huvudsakliga ansvarsområden
• Analysera och synliggöra utmaningar i leveransen, både från ett kvalitets- och effektivitetsperspektiv
• Driva förbättringsinitiativ end to end, från analys till implementering
• Ta fram strategier för att utveckla kundserviceleveransen på lång sikt
• Göra kundresor och samlyssna på kundsamtal för att bli en riktig expert på kundernas serviceupplevelse och förväntningar
• Göra benchmark på konkurrenters och andra jämförbara företags kundserviceleverans
• Vara en ”go-to person” för kundperspektivet internt inom kundserviceorganisationen samt mot andra affärsområden inom Vattenfall


Din profil
I den här rollen är vi öppna för både juniora och seniora kandidater, men det viktigaste är att du är en ”doer” som får saker att hända. Du ska vara driven av att förstå kundresan samt att utveckla förbättringar i serviceupplevelsen utifrån våra kunders behov. Du är självgående och har en nyfikenhet för att leta efter problem och utmaningar i leveransen samt att presentera och implementera lösningar. Du föredrar att arbeta med korta leveransprocesser genom att implementera mindre förbättringar med kort time to market, istället för stora projekt med lång ledtid.
• Universitetsexamen inom relevant område
• Erfarenhet av att arbeta med affärs- eller processutveckling i kundservice eller liknande verksamhet
• Förmåga att analysera kvantitativa och kvalitativa data för att identifiera problem/möjligheter
• Mycket god kommunikativ- och samarbetsförmåga
• Erfarenhet av förändringsledning och stakeholder management är meriterande
• Erfarenhet av kontinuerligt lärande/agila arbetssätt/Lean är meriterande
• Flytande svenska och engelska


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades i augusti fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats 2021. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!


Placeringsort: Solna eller Umeå


Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 augusti 2022. Urval sker fortlöpande så vänta inte med att skicka in din ansökan till sista ansökningsdag.
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Sami Pulkkinen på sami.pulkkinen@vattenfall.com.För mer information om rekryteringsprocessen, kontakta Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com.
Fackliga representanter för denna tjänst är: Shahriar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.
På Vattenfall är vi övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och attraktivt företag och vi strävar efter att vara en god förebild när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett kön, etnicitet, ålder, könsidentitet eller uttryck, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder eller sexuell läggning.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Isaksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Besöksadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
None

Postadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
Luleå, 97125

Liknande jobb


19 december 2024

Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024