Business Developer - Vattenfall Customer Service Nordic

Business Developer - Vattenfall Customer Service Nordic

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.


Jobbeskrivning
Business Development är en enhet inom Customer Service Nordic och ansvarar för att driva de strategiska utvecklingsfrågorna samt att leda förändringsarbetet inom kundserviceorganisationen. Inom enheten finns affärsutveckling, Learning & Development samt en operationell del som levererar kundservice för Vattenfalls nya affärsområden. Till enheten söker vi nu ytterligare en Business Developer, som kan hjälpa oss att fortsätta utveckla vår leverans och skapa förutsättningar för att ge våra kunder en grym och kostnadseffektiv serviceupplevelse.
Som Business Developer rapporterar du till Director Business Development.
Huvudsakliga ansvarsområden
• Analysera och synliggöra utmaningar i leveransen, både från ett kvalitets- och effektivitetsperspektiv
• Driva förbättringsinitiativ end to end, från analys till implementering
• Ta fram strategier för att utveckla kundserviceleveransen på lång sikt
• Göra kundresor och samlyssna på kundsamtal för att bli en riktig expert på kundernas serviceupplevelse och förväntningar
• Göra benchmark på konkurrenters och andra jämförbara företags kundserviceleverans
• Vara en ”go-to person” för kundperspektivet internt inom kundserviceorganisationen samt mot andra affärsområden inom Vattenfall


Kravspecifikation
I den här rollen är vi öppna för både juniora och seniora kandidater, men det viktigaste är att du är en ”doer” som får saker att hända. Du ska vara driven av att förstå kundresan samt att utveckla förbättringar i serviceupplevelsen utifrån våra slutanvändares behov. Du är självgående och har en nyfikenhet för att leta efter utmaningar i leveransen samt att presentera och implementera lösningar. Du arbetar med att bygga relationer internt och externt samt med hjälp av ditt kontaktnät få utväxling i dina leveranser. Du föredrar att arbeta med korta leveransprocesser, dels genom att implementera mindre förbättringar med kort time to market och dels genom att dela upp större projekt med lång ledtid till mindre delleveranser. Om du har erfarenhet av att projektleda eller medverka i IT-projekt är detta meriterande.
• Universitetsexamen inom relevant område
• Erfarenhet av att arbeta med affärs- eller processutveckling i kundservice eller liknande verksamhet
• Förmåga att analysera kvantitativa och kvalitativa data för att identifiera problem/möjligheter
• Mycket god kommunikativ- och samarbetsförmåga
• Erfarenhet av förändringsledning och stakeholder management är meriterande
• Erfarenhet av kontinuerligt lärande/agila arbetssätt/Lean är meriterande
• Erfarenhet av processutvecklingsmetodik är meriterande
• Flytande svenska och engelska


Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera.
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades i augusti fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats 2021. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!


Placeringsort
Umeå eller Solna


För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Sami Pulkkinen på sami.pulkkinen@vattenfall.com.. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com


Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00 Shahriar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.


Välkommen med din ansökan senast 8 december 2022. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå- Services Umeå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Postadress

Stornorrfors
Umeå, 90588

Liknande jobb


19 december 2024

Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024