Business Development Manager till ISS

Business Development Manager till ISS

Arbetsbeskrivning

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Om rollen

I rollen som Business Development Manager får du möjlighet att bidra till ett långsiktigt värde för våra kunder och ISS fortsatta tillväxt på marknaden. Du blir en nyckelspelare i vårt drivna team Solution Sales, där du tillsammans med ditt team identifierar nya affärsmöjligheter och fortsatt bygger vidare på samarbetet med nuvarande kunder. I rollen bidrar du till ISS framtida tillväxtstrategi och du ges förutsättningar att arbeta mot tydligt uppsatta mål med individuell budget. Vidare innebär dina arbetsområden att du;

• Bygger nya kundkontakter genom uppföljning av leads och analys av marknaden
• Analyserar nya möjligheter för att vidareutveckla tjänsteerbjudandet till ISS befintliga kunder
• Utvecklar och stärker relationerna med potentiella och befintliga kunder i syfte att omvandla kundbehov till relevanta lösningar
• Utvecklar och presentera förslag som ger värde för kund genom anbud, presentationer och övrig kundinteraktion
• Tillsammans med affärsområdesledningen utformar och levererar på affärsplan för att säkra segmentstillväxt
• Driver intern och extern projektledning av anbudsteamet i de kommersiella processerna
• Har ett nära arbete med Sveriges ledningsgrupp samt i vissa fall även den europeiska ledningsgruppen

Vem söker vi?

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom strategiskt utvecklingsarbete, antingen som managementkonsult eller i en roll som affärsutvecklare på ett större företag. Du har arbetat med projektledning och har därmed en stark kommunikativ förmåga. I ditt arbete inom affärsutveckling har du förhandlat i komplexa och omfattande kommersiella processer. Din analytiska förmåga är hög där du i grunden har en akademisk examen som civilingenjör/civilekonom eller motsvarande. Det är också av stort vikt att du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser det som en merit om du har erfarenhet av att arbeta i/för tillverkande bolag samt erfarenhet av nykundsbearbetning nationellt och/eller internationellt.

Som person ser vi att du är positiv, nyfiken och gillar kombinationen av att bygga relationer och driva affärer. Du är uthållig och har en hög arbetskapacitet med vana av agilt arbetssätt. Trivs du i en föränderlig arbetsmiljö där du genom ditt lösningsorienterade förhållningssätt får skapa egna resultat? Då tror vi att denna roll kan vara din nästa utmaning!

Vi erbjuder dig

Hos oss kommer du att få många härliga och professionella kollegor att samarbeta med. Du blir en viktig och uppskattad kollega i ett drivet team av fem medarbetare samt chef på Solution Sales där du rapporterar till Magnus Creutz, Head of Solution Sales. ISS är ett globalt företag med en stark lokal närvaro som har en stabil grund i kombination med en entreprenörsanda. Vi nämns ofta som ett företag där kollegorna jobbar tillsammans för att utveckla varandra, affären och bolaget som helhet.

Då ISS är ett av världens största tjänsteföretag inom Facility Management så finns det många olika karriärmöjligheter framåt, såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att People make places. ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Din ansökan

Vi hoppas att vi har väckt ditt intresse! Varmt välkommen att skicka in din ansökan, dock senast 4 juli 2021. Vi kommer att driva en löpande rekryteringsprocess vilket medför att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med start så snart som möjligt. Placering är Stockholm och ISS kontor ligger i Marievik med utsikt över Liljeholmskajen.

Ansvarig för rekryteringsprocessen är vår Talent Acquisition Specialist Linda Mattsson. Vid eventuella frågor om processen, vänligen kontakta: linda.mattsson@se.issworld.com.

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/karriär/sök jobb/se våra lediga tjänster här och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ISS Facility Services AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Postadress

Norra Järnvägsgatan 52
SKELLEFTEÅ, 93137

Liknande jobb


28 november 2024

Vice President Sales Area Northern Europe

Vice President Sales Area Northern Europe

27 november 2024

27 november 2024