OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en initiativrik relationsskapare och en fena på att hitta kreativa vägar till nya samarbeten? Växer du i entreprenöriella miljöer där du både ges stor frihet och ansvar? Intresset och efterfrågan för liveshopping är enormt. SHOWROOM har dragit på sig ledartröjan och söker nu dig som vill ta deras affär till nästa nivå.
Om SHOWROOM
SHOWROOM är en ambitiös start-up som startades 2021 med en idé om att samla all LiveShopping på ett och samma ställe för att göra det lättare för fler att uppleva LiveShopping och ge företag möjlighet att nå ut med sina produkter och erbjudanden via ett nytt format. SHOWROOM är ett litet men snabbt växande gäng som frodas i en kreativ och entreprenöriell miljö.
Intresset för LiveShopping växer i Sverige och nu vill SHOWROOM lägga i ytterligare en växel. Därför ska de nu utöka sitt team med en driven och passionerad Business Development Manager. Låter det som något för dig? Toppen, då föreslår vi att du fortsätter läsa.
Om tjänsten
Nu söker vi nästa stjärna till SHOWROOMS härliga team! Vi söker dig som brinner för att göra affärer och vill vara med och bidra till våra högt satta tillväxtmål.
I rollen som Business Development Manager (BDM) är det huvudsakliga uppdraget att initiera och etablera nya affärer och kundsamarbeten genom inkommande leads. Du kommer att bygga upp din egen kundplattform där du ansvarar för att bearbeta företag genom att kontakta dem via telefon, mail eller andra sociala kanaler. Utöver traditionell försäljning innefattar även rollbeskrivningen att hitta nya sätt att nå kunder, som exempelvis genom att skapa och genomföra events, seminarium och andra kundaktiviteter. Du kommer även att arbeta med vårt Marketing Automation-system så tidigare erfarenhet av MA-system är meriterade.
I dina affärer samarbetar du med produktteam och marknadsavdelning för att tillsammans skapa nöjda kunder. Du kommer att arbeta utifrån uppsatta budgetmål och ha ett resultatinriktat synsätt med fokus på affärer. Du rapporterar till COO.
- Du hanterar och driver självständigt hela säljprocessen
- Du samverkar löpande med Client Success Manager, produktion och marknad för att ta fram attraktiva affärsförslag och onboarda nya kunder
- Du konverterar inkommande leads från vårt MA- och CRM-system
- Du identifierar intressanta prospekts och approcherar direkt eller i samverkan med teamet
- Du är delaktig i arbetet för att löpande förbättra och optimera säljflöden för nyförsäljning och leadsprocesser i vårt MA-system
- Du ansvarar för att initiera och genomföra säljdrivande events, seminarium och kundaktiviteter
- Du uttrycker dig obehindrat i svenska och engelsk i tal och skrift.
Din bakgrund
Det viktigaste är att du har rätt personliga egenskaper och känner dig motiverad att arbeta i en start-up miljö med allt vad det innebär. Ett krav är att du har arbetat med nykundsförsäljning inom B2B tidigare. Om du även har erfarenhet av att arbeta med Marketing Automation tidigare är det ett extra plus. Nedan är vad vi tror är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen som Business Development Manager
- Kundfokus; ser till kundens nuvarande och framtida behov när du föreslår lösningar. Ser aktivt till att söka feedback kring hur vårt erbjudande kan bli bättre.
- Resultatorientering; sätter höga mål och jobbar hårt för att nå dem. Förändrar ditt beteende snabbt och effektivt för att uppnå mål eller lösa problem
- Relationsbyggande; tar kontakt för att bygga nya relationer med kunder och kollegor, etablerar förtroende och tillit i dina relationer
- Samarbete; informerar, tydlig och rak kommunikation, lyhörd och smidig i umgänge med kollegor, samarbetspartners och kunder
- Kommunikation; skicklig på att kommunicera och presentera, lyssnar effektivt och hanterar frågor/utmaningar direkt och transparent
- Kreativ; drivs av att hitta lösningar på tuffa utmaningar för att nå de uppsatta målen
SHOWROOM erbjuder
SHOWROOM erbjuder dig en fantastiskt spännande arbetsplats med ambitiösa kollegor där du kommer ha en avgörande roll för bolagets framgång.
Placering & Start
Tjänsten är lokaliserad till moderna lokaler vid Stadshagen i Stockholm och vi har ett tryggt och modernt synsätt på arbetsplats.
Start sker enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på markus@ecommercerecruit.se.
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att du kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.