OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varför finns Mevia
Vi brinner för att stötta individer att ta sin medicin i rätt mängd och i rätt tid. Den som inte tar sin medicin kommer inte få någon effekt av den, vilket leder till sämre hälsa och ökat lidande men även ökade kostnader för samhället. I dagsläget följer ca 50% sin ordination och det vill vi ändra på.
Vilka är vi
Mevia AB är ett ungt healthtech bolag, med ursprung i Chalmers Entreprenörsskola, som tillhandahåller både hård- och mjukvarulösningar för att stötta människor att ta sin medicin i rätt mängd och vid rätt tidpunkt. Lösningarna är anpassningsbara beroende av behovet, men i regel mäter vi när medicinen tas och skickar påminnelser samt återkopplar till användaren. Tekniken som ligger i framkant har testats inom läkemedelsutveckling, apotek samt hemtjänst, och fått stor uppmärksamhet internationellt.
Varför skall du börja hos oss
Mevia står inför en spännande och utmanande tillväxtresa. Vi söker dig som vill vara med och påverka hela bolagets framtid i ett växande team med trevliga, passionerade och mycket kompetenta människor. Förutom att du arbetar med att få människor att bli friskare, minska vårdtider, minska stressen för sjukvårdspersonal och den totala kostnaden för medicinering i samhället, får du även vara på en flexibel arbetsplats med högt i tak. Dessutom med en fantastisk utsikt över älven i centrala Göteborg.
Vad innebär rollen
Vi söker en driven Business Development Manager/ViceVD som ska bygga relationer med, och skapa förtroende hos, internationella kunder. I rollen behöver du kunna sätta dig in i våra kunders specifika behov och guida kunden att välja vilka delar av vår lösning som ger bäst effekt. Vi skapar långsiktiga samarbeten med våra kunder, och vi behöver vara kreativa och flexibla när det gäller att finna rätt lösning för respektive kund.
Vad innebär rollen mer i detalj
Vi är ett snabbväxande bolag med olika typer av kunder, vilket gör att du behöver vara flexibel och tycka om varierande arbetsuppgifter. Du kommer att ha en nyckelroll då teamet idag är relativt litet, du får snabbt ta ansvar men även vara beredd att hjälpa till där det behövs. Huvuddelen av din tid kommer du att fokusera på:
- Skapa nya affärer genom att ta kontakt med läkemedelsbolag eller andra spelare inom distribution av läkemedel
- Agera projektledare i redan pågående projekt
- Agera bollplank och support till VD för att tillsammans utveckla bolagets affärer
- Ta fram marknadsföringsmaterial, utveckla erbjudandet och bygga varumärket
Vem tror vi du är
Vi tror att du älskar att skapa affärer, bygga nätverk och skapa långsiktiga relationer. Du har lätt för att lyfta blicken, kan se helheten och göra en behovsanalys, samt har god förståelse för både ekonomi och teknik. Vi är övertygade om att du trivs i mindre team där man förväntas skapa, utveckla och påverka. Du är en person med mycket energi och lösningsorienterad attityd som gillar att ha roligt på jobbet!
Hur söker du dig till oss?
Varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på www.recruitpartner.se (http://www.recruitpartner.se/) snarast då vi gör löpande urval dock senast 1 oktober 2020. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ringa vår rekryterare Martina Nordberg på 073-624 77 24.
Du kan läsa mer om oss på www.mevia.se (http://www.mevia.se/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Nordberg
073-624 77 24