Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Business Development Representative till Amazon! I denna roll kommer du att ta kontakt med potentiella säljare och organisera uppföljningsmöten med account managers, för att underlätta deras integration i Amazons marknadsplats. Vi söker dig som drivs av att bygga relationer, är lösningsorienterad och trivs i en dynamisk och snabbväxande miljö.
OM TJÄNSTEN
Som Business Development Representative på Amazon kommer du att spela en avgörande roll i Amazons EU Expansion Team, med fokus på att engagera potentiella säljare i den nordiska marknaden. Du kommer att arbeta proaktivt med att identifiera och nå ut till nya leads, och genom effektiva uppföljningsmöten stödja våra Account Managers i att introducera och integrera nya säljare i Amazons marknadsplats.
Rollen innebär daglig kontakt med potentiella kunder och en nära samverkan med vårt Account Management-team, där du fungerar som en nyckelperson i att skapa en positiv upplevelse för våra leads och stärka Amazons närvaro i Norden.
Du erbjuds
- En internationell arbetsmiljö hos ett av världens mest innovativa e-handelsföretag.
- Möjlighet att samarbeta med framgångsrika online-återförsäljare inom flera olika branscher.
- Ett kompetent, kvalificerat och motiverat team.
- Utmärkta möjligheter till karriärutveckling och kompetensutveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Lead-engagemang: Proaktivt kontakta och engagera potentiella kunder på den nordiska marknaden.
* Möteskoordinering: Boka uppföljningsmöten mellan leads och account managers för att diskutera möjligheter och nästa steg.
* Kommunikation: Upprätthålla tydlig och effektiv kommunikation med leads för att säkerställa en positiv upplevelse och smidig överlämning till account managers.
* Stöd till Account Managers: Ge relevant information och sammanhang till account managers för att hjälpa dem att slutföra affärer och onboarda nya säljare.
* Marknadsundersökning : Genomföra research för att identifiera potentiella leads och förstå marknadstrender.
VI SÖKER DIG SOM
- Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då det används dagligen.
- Studerar en kandidatexamen inom ekonomi, teknik eller ett relaterat område på minst 50%.
- Har erfarenhet från en kundfokuserad roll, gärna inom försäljning eller affärsutveckling.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från detaljhandel eller teknik/e-handelsbranscher.
- Vana vid CRM-verktyg som Salesforce.com.
- Kreativ och proaktiv inställning till problemlösning och lead-generering.
- Stark analytisk förmåga och erfarenhet av marknadsundersökning.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Organiserad
- Effektiv
- Kommunikativ
Du är organiserad och har öga för detaljer. Du trivs med att arbeta effektivt i en snabb och dynamisk miljö.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231