Business Facility Administrator till ESAB

Arbetsbeskrivning

Om ESAB

ESAB grundades 1904 och revolutionerade svetsindustrin med världens första belagda svetselektrod. Idag är vi ledande inom tillverkningsteknologi, med fokus på effektiva lösningar för globala tillverkningsindustrier. Kundens feedback är kärnan i vår produktutveckling, vilket möjliggör meningsfulla förbättringar. Med 9 000 anställda i 47 länder är ESAB en global pionjär inom världsklassig tillverkningsteknologi. Vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö, spännande projekt och högteknologisk utveckling. Vår mångkulturella miljö ger dig möjlighet att arbeta i en internationell kontext. ESAB Göteborg är navet för forskning och utveckling med 200 anställda som täcker alla aspekter av R&D, försäljning och strategi.

Ditt uppdragDina dagar kommer att vara dynamiska och varierade, du kommer att vara en nyckelfigur i att säkerställa att vår arbetsplats är välkomnande och professionell för alla besökare. Denna roll kräver inte bara en serviceinriktad inställning, utan också hög social kompetens och förmåga att nätverka på ett professionellt sätt.

Du kommer att vara en del av ett härligt team av fyra engagerade kollegor under ledning av vår kompetenta Facility Manager. Tillsammans kommer vi att vara ryggraden i supporten för våra kollegor på kontoret. ESAB i Göteborg är inte bara en arbetsplats, utan karaktäriseras av en varm och hjälpsam gemenskap där glädje och samarbete är en del av vardagen. Här kommer du inte bara vara en del av laget, du kommer även få möjligheten att fördjupa din insikt i hela produktionsprocessen - från idé till färdig produkt. Dessutom är vårt kontor utformat med öppna arbetslandskap och varierande arbetszoner för att passa olika arbetsstilar. Här finns utrymme för kreativitet och samarbete.

Rollens tyngdpunkt kommer ligga i att:

·      Kundupplevelse, ta emot besökare

·      Business support till alla anställda på Göteborgskontoret

·      Kontakt med kunder, leverantörer och medarbetare runt om i världen

·      Planera, koordinera och organisera interna och externa evenemang samt konferenser

·      Skapa och skicka inbjudningar till frukostföreläsningar-/event samt ansvara för frukosteventet

·      Daglig drift såsom hantering av frakthandlingar och annan administration

·      Showroomuppdateringar i samarbete med Marcom

·      Internkommunikation och uppdateringar via interna sociala medier

·      Bistå med intern rapportering

·      Stödja chefer med onboarding för nya medarbetare

·      Hantera give aways och specialbeställningar

·      Supportera kollegorna inom teamet

Din bakgrund och profil

Vi söker en självgående och proaktiv individ som är en framåtlutad teamplayer. Din administrativa förmåga är kännetecknad av noggrannhet och ordning. Du erbjuder en hög servicenivå gentemot både kollegor och besökare. Du är van vid att driva arbetsprocesser framåt och tar gärna egna initiativ. Dessutom har du en utmärkt förmåga att skapa starka relationer och besitter en hög social kompetens. Du behärskar det svenska och engelska språket obehindrat i tal och skrift. Din digitala kompetens är på en hög nivå med gedigen erfarenhet av hela Office-paketet. Vår ideala kandidat är redo att ta ansvar och leverera på en professionell nivå.

Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar ESAB AB med Wise Professionals, The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stephanie Grammenidis, stephanie.grammenidis@thepace.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Om du är redo att bli en oumbärlig del av vårt framgångsrika team och vara med på resan mot en ännu högre nivå av service och närvaro, så är du varmt välkommen med din ansökan.

Ta steget och bli en del av vårt vinnande team idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2023
  • Ansök senast: 29 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb