Business Finance Partner till örebro län

Business Finance Partner till örebro län

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
I denna högst verksamhetsnära roll kommer du att driva ekonomifunktionen hos vår globala kund. Du kommer samverka med regioner och ledningsgrupper runt om i världen. Du kommer att ha en viktig roll i ekonomiskt stöd gentemot andra avdelningar lokalt och jobba nära kollegor. Du rapporterar till Senior Finance Partner. 


I denna roll förväntas du arbeta självständigt och vara rådgivande gentemot styrelsen i avtals- och lönsamhetsfrågor samt föra dialog kring förbättringar. Du kommer att se till att affärerna sköts enligt riktlinjer och ansvarar för att driva på utveckling. Att bearbeta och vidta aktiva åtgärder för att förbättra det finansiella resultatet är en självklar del i din vardag. Du ansvarar för att skapa budget samt ta fram prognoser. Du kommer att vara föredragande i ekonomiska frågor inför styrelsen. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss 

Ansvarsområden
I rollen som Business Finance partner förväntas du: 


Arbeta självständigt och föra dialoger kring förbättringar och utvecklingsmöjligheter gällande det ekonomiska läget. 
Du förväntas kunna ge råd och se till att det finansiella arbetet sköts enligt riktlinjer. 
Skapa budget, ta fram prognoser.
 Vara föredragande i ekonomiska frågor inför styrelsen.


Arbetstider
Detta är ett konsultuppdrag via randstad. Har du egen firma och vill söka som underkonsult/underleverantör/interim går det såklart också bra. Arbetstider: Mån-fre, kontorstider. Uppdraget förväntas starta omgående och det finns goda möjligheter till att bli överrekryterad till kund. 

Kvalifikationer
För att trivas i denna roll är du en person som har ett konsultativt mindset och som tar ägandeskap för att driva och utveckla finansiella frågor. Du axlar den typen av roll givet att du har en bred erfarenhet av ekonomiarbete och mest troligt också någon form av ekonomisk utbildning från högskola eller universitetsnivå.


Vi ser gärna att du jobbat i liknande roll sedan innan och även i en global organisation. Du har god datavana och förstår och kan uttrycka dig väl på både engelska och svenska. 


Som person är lösningsorienterad, stresstålig och flexibel. Du har en noggrann och ordningsam sida, som gör att du kan representera en stabilitet internt. Du har en analytisk förmåga och vågar utmana projektorganisationen. Det är viktigt att du är en lyhörd och prestigelös person.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2020-05-31 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna Dahl, Consultant Manager, anna.dahl@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

8 november 2024