OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet inom Business integration och vill arbeta på ett stort internationellt bolag som gör en ny storsatning! Som den kompetenta utförare du är, kommer du ställas inför utmaningar gällande verksamhetskritiska integrationer. Det kan vara integrationer mellan affärssystem eller mellan affärssystem mot våra kunder och partner.
Fokusområden som du kommer i kontakt med.
• TMS (Transport Management System) Winsped
• Integrationer från Winsped mot OeBs (ekonomisystem), främst att mappa data mellan olika system och kontrollera att resultatet blir som förväntat.
• Integrationer mot kunder och parter via MessageBroker
• Införande av olika IT lösningar i verksamheten som projektledare, ex. ny webblösning, scanningslösning för parter.
Önskade kvalifikationer.
• Relevant IT-teknisk utbildning mot systemintegrationer. Har du även några års arbetslivserfarenhet inom området så anses det meriterande.
• Erfarenhet av logistikverksamhet på en övergripande nivå, samt även bas kunskap inom ekonomi för att hantera basala ekonomiska integrationer.
• God förmåga att dokumentera och strukturera arbetet
• Grundläggande kunskaper inom uppkoppling mot olika databaser och server.
• Meriterande om BI kunskaper finns samt även Qlikview kunskaper
• Beställar- och samordningskompetens.
• God förmåga att driva samt utföra projekt.
• God förståelse för sambandet mellan verksamhet och IT och vikten att arbeta proaktivt.
Din profil
Du har lätt för att bilda en helhetsbild över vad verksamheten har behov och omsätta det i arkitektur och integrationer för att få data att flyta mellan olika system. Att ta ansvar och vara ”serviceminded” mot dina kunder och för leveranser är självklart för dig.
Som person arbetar du självständigt men fungerar även obehindrat i grupp. Du har ett starkt systematiskt förhållningssätt med vana av att skapa rutiner och dokumentera ditt arbete.
En positiv inställning, högt personligt driv och ett avsmittande engagemang är avgörande för att lyckas i ditt arbete.
Omfattning, placering och resor
Detta är en heltidstjänst som inleds med 6 månaders provanställning innan avtalet övergår till en tillsvidareanställning. Placering blir antingen Stockholm, Jönköping eller Malmö. Resor i arbetat kan förekomma, körkort är en fördel.
Om Nexer
Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Pink Programming, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.
På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 1 600 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.