OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.
Gillar du att ha mycket på gång samtidigt? Brinner du för att jobba i system och att kontinuerlig hitta bättre sätt? Vill du vara med och vidareutveckla Sveriges bästa leverantör av produkter och tjänster inom gruv- och bergbrytning? Kan du genom ditt engagemang, samverkan och kompetens bidra till att vår sälj-och serviceorganisation arbetar mer effektivt och kvalitetsorienterat?
I rollen som Business Key User (BKU) Customer Service kommer fokus att ligga på utveckling av organisationen, främst gällande kundtjänst och serviceadministratörers arbetssätt för att maximera kundnytta och kundnöjdhet. Detta kommer att ske genom kontinuerlig utveckling av processer relaterade till bland annat affärssystemet SAP och dess olika moduler. Det handlar om allt från att utveckla befintliga arbetssätt, skapa och implementera nya arbetssätt samt att se till att medarbetarna har rätt kunskap och förutsättningar för att effektivt kunna utföra sitt dagliga arbete och serva kunden på bästa sätt. Har du vad som krävs för att vara med och driva utvecklingen av våra arbetssätt till nästa nivå? BKU Customer Service rapporterar till Nationell Teknisk Service Chef.
Ditt nästa uppdrag
Du kommer att vara första kontaktpunkt för våra medarbetare vad gäller hjälp och support i de olika systemen; SAP, myEpiroc, Shop online med flera. Du kommer kontinuerligt att utbildas i systemen och dess lokala anpassning för Epiroc, samt agera kravställare för affärssystemet och de gränssnitt som finns uppsatta gentemot våra produktbolag. Du kommer samtidigt att kontinuerligt utbilda våra administratörer och andra interna intressenter som nyttjar systemen. Stort fokus kommer också ligga på att driva förbättringsprojekt inom kundtjänst och service i syfte att utveckla våra arbetssätt och processflöden både fysiskt och i SAP, främst inom SAP Sales & Distribution / SAP CRM. Du ansvarar för att kommunicera och implementera nya arbetssätt inom kundtjänst- och serviceområdet samt dokumentera dessa i vårt ledningssystem, IMS. Du kommer att kvalitetssäkra masterdata relaterat till kundregister, betalningsvillkor, priser, rabatter och avtal samt säkerställa att uppsatta riktlinjer relaterat till upplägg av masterdata efterlevs. Du kommer även att medverka i målskapande- och uppföljningsprocessen inom kundtjänst- och serviceområdet
snabblärd, driven och lösningsfokuserad – har en god samarbetsförmåga samt förmåga att entusiasmera och engagera andra i sitt arbete. Du behöver också kunna prioritera, vara flexibel och stresstålig. Vi ser också att du har god social kompetens och har ett stort kundfokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med utveckling av arbetssätt relaterade till service CRM i liknande bransch, alternativt inom fordonsbranschen. Bevis på att du snabbt tagit dig an tidigare roller och kunnat agera drivande ur ett utvecklingsperspektiv är meriterande. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.