Business Logistic Support

Arbetsbeskrivning

Svenska Cellulosa AktiebolagetSCA is a leading global hygiene and forest products company. The Group develops and produces sustainable personal care, tissue and forest products. Sales are conducted in about 100 countries under many strong brands, including the leading global brands TENA and Tork, and regional brands, such as Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda and Zewa. As Europe’s largest private forest owner, SCA places considerable emphasis on sustainable forest management. The Group has about 44,000 employees. Sales in 2015 amounted to approximately SEK 115bn (EUR 12.3bn). SCA was founded in 1929, has its headquarters in Stockholm, Sweden, and is listed on NASDAQ OMX Stockholm. For more information, visit www.sca.com
 

Översikt
Inom vår Consumer Goods Business Logistic organisation söker vi nu en Customer Service Representative till vårt kundserviceteam för Sverige och Norge. Vi erbjuder ett intressant och stimulerande arbete i ett team med kunniga och engagerade medarbetare. Inom vår verksamhet arbetar vi med flera olika kategorier och varumärken – Libero inom babyvård, Libresse och TENA inom intimhygien samt Edet toalett- och hushållspapper. Vår uppgift är att säkerställa en hög service gentemot externa kunder och interna intressenter genom en korrekt hantering av order, leveranser, fakturor och reklamationer. 
Vi erbjuder arbete i ett globalt företag med många välkända varumärken. I din roll på Customer Service kommer du att ställas inför en rad utmanande och utvecklande uppgifter inom området för logistik som ger dig möjligheter att utveckla ett stort kunnande och ett brett nätverk.
Tjänsten är ett vikariat med placering i Göteborg.



Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med vår dagliga hantering av order och leveranser till svenska och norska kunder inom dagligvaruhandeln
En viktig del av tjänsten är att förstå kundens behov, bygga förtroendefulla relationer och ge service av hög kvalitet
Du kommer på daglig basis ha ett nära samarbete med våra kunder, transportörer och interna lager i såväl Sverige som övriga Europa
I teamet kommer du att få det övergripande ansvaret för publicering av elektronisk artikelinformation. Härtill tillkommer master data hantering och koordinering inför sortimentsändringar med såväl externa som interna intressenter
I tjänsten ingår att på ett kompetent sätt hantera avvikelsehantering, registrera och följa upp reklamationer och kommunicera med externa kunder och interna intressenter
Du förväntas agera självständigt i ditt arbete och driva våra processer kring elektronisk artikelinformation
Du kommer att arbeta tillsammans med vår kommersiella del av organisationen inför lanseringar och då representera Kundservice/logistik i planering och genomförande av sortimentändringar
Tjänsten innefattar masterdatahantering, uppföljning, analys och rapportering

Nyckelkompetenser
Du skall ha universitet/högskoleutbildning med inriktning mot logistik, ekonomi eller motsvarande
Erfarenhet av kundservice eller logistikarbete
Svenska och engelska flytande, i båda tal och skrift
Du skall vara en van användare av Excel
Erfarenhet av affärssystemet SAP är meriterande 

Personliga egenskaper

Du är mycket noggrann och att planera ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt med kunden i fokus är självklart för dig
Som person du självständig, ansvarsfull, drivande och målinriktad
Du tycker om att arbeta i team och är öppen och tydlig i din kommunikation
Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift

Övrig information
Vänligen sök tjänsten online.
SCA avböjer vänligt men bestämt säljsamtal från rekryterings- och bemanningsfirmor samt säljare av platsannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

SCA Recruitment

TAM Lotta Thun

Sågverkschef Katarin Levin

HR-partner Devin Lincoln

HR-partner Marine Clappier
jobportal@sca.com
HR-partner Lotta Thun
jobportal@sca.com
HR-partner Marine Clappier
marine.clappier@sca.com
Talent Acquisition Assistant Manager Marine Clappier
noreply@sca.com
Talent Acquisition Assistant Manager Lotta Thun

Talent Acquisition Assistant Manager Devin Lincoln

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SCA Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • .
  • Enligt avtal Enligt avtal
  • Publicerat: 6 februari 2017

Besöksadress

Sundsvall
None

Postadress

Box 7827
Stockholm, 10397

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024