Business Loyalty Developer

Business Loyalty Developer

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 70.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.

Hos oss är alla olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för att driva omställningen till förnybar och återvunnen energi i samhället. Det gör vi genom innovation, engagemang och ansvarskänsla. Och framför allt – vi gör det tillsammans!
Om oss
Customer Sales & Support är en supportfunktion som arbetar med kundaktiviteter brett inom den kommersiella delen av våra energilösningar. Vi är cirka 30 medarbetare med olika inriktning och kompetens, men med kunden som vår gemensamma nämnare.
Om rollen
I rollen som Business Loyalty Developer ansvarar du för att driva initiativ för kundlojalitet bland våra befintliga kunder. I den här rollen spelar du en avgörande roll i att digitalisera kundkommunikationen, förbättra våra kontaktvägar och skapa en enastående kundupplevelse på eon.se. Du kommer arbeta i en bred roll med övergripande ansvar för att driva kundrelaterade aktiviteter och förbättringar kopplat till våra energilösningar.
Dina främsta ansvarsområden kommer vara att: 
* Driva initiativ för kundlojalitet, utveckla och implementera strategier för att förstärka kundlojalitet bland vår befintliga kundbas.
* Skapa content för kampanjer som gäller våra kunderbjudanden.
* Digitalisera kundkommunikationen.
* Förbättra och förstärka kontaktpunkter mot kund för att säkerställa en positiv och smidig upplevelse.
* Driva kundresan relaterat till våra befintliga erbjudanden, särskilt inom fjärrvärme.
* Leda och övervaka våra NPS-insatser, inklusive utveckling och implementering av förändringar baserade på kundfeedback samt skapa kommunikationsstrategier.
* Driva löpande förbättringar inom avdelningen Customer & Sales Support


Om dig vi söker
För att vara framgångsrik i rollen och trivas med uppgifterna tror vi att du har konkret erfarenhet av kundlojalitetsarbete, verksamhetsutveckling eller förändringsarbete. Du är marknadsorienterad och har god förståelse för hur vi når ut till våra kunder. Du har troligtvis arbetat i en större och mer komplex organisation med flera affärsområden. Du har en stark förståelse för digital kundkommunikation och kundupplevelse och erfarenhet av att analysera kundfeedback.
Kanske allra viktigast är att du har en passion för att förbättra kundupplevelsen och driva kundens perspektiv genom alla delar av verksamheten.
Din närmsta chef, Linda Westman, arbetar för ett tryggt och öppet arbetsklimat där du som medarbetare ska ha mod att ta egna initiativ och hellre ber om förlåtelse än tillåtelse. Linda finns alltid där som ett bollplank för att diskutera, men litar på din expertis inom området.
Om den här beskrivningen stämmer in på dig och du vill vara med på vår resa mot ett mer hållbart energisamhälle – välkommen att söka tjänsten senast 14/11.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Linda Westman, , +46 731 509 034
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, Carl-Johan.Johansson@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energiinfrastruktur AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 14 november 2023

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024