Business Manager

Business Manager

Arbetsbeskrivning

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser Inom IT, Engineering och Life Science. Modis finns representerade i 20 länder däribland i USA, Kanada, Europa, Asien och med mer än 30 000 kollegor i uppdrag varje dag. I Sverige har Modis drygt 120 anställda konsulter inom IT, Engineering och Life Science där huvuddelen arbetar inom IT. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Linköping och Västerås. Modis är en del av The Adecco Group som idag är ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. I Sverige ingår Adecco, Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.
Har du vad som krävs för att attrahera och matcha framtidens talanger mot våra kunders utmaningar?
Rollbeskrivning
Modis är på en tillväxtresa i Sverige och söker nu en driven affärsfokuserad Business Manager till Stockholmskontoret som vill vara med och utveckla vår konsultverksamhet inom IT tillsammans med oss, våra kandidater, konsulter och kunder. Som Business Manager har du sälj- och utvecklingsansvar i form av nya affärer och genom rådgivande försäljning till våra nya och befintliga kunder. Vidare ansvarar du för hela rekryteringsprocessen av våra konsulter vilket innebär arbete inom kandidatattraktion, kravprofilstagning hos kund, annonsering, search & urvalsarbete, djupintervjuer & referenstagning. Du har personalansvar för din grupp konsulter som du leder och karriärcoachar och din uppgift är att se till att ditt team växer och utvecklas.
Din bakgrund och kvalifikationer
Du har erfarenhet av tjänsteförsäljning eller arbete i en utpräglad säljorganisation. Du har ett nätverk av kontakter inom IT-branschen samt vana av att skapa och bygga starka och långsiktiga relationer. Vi ser att du har en adekvat akademisk utbildning, med god förståelse för IT.Tidigare personalansvar är meriterande.
Om dig
För att trivas i rollen som Business Manager har du ett starkt driv, stor samarbets- och initiativförmåga samt känner dig trygg i att fatta snabba beslut. Som person är du duktig på att prioritera och besitter en förmåga att hitta kreativa lösningar i olika situationer. Att du trivs i och är en del av vårt sammansvetsade team som stöttar varandra ser vi som en självklarhet.
Vi erbjuder
Tjänsten innebär stor frihet under ansvar där du får stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag. Vi ger våra medarbetare möjlighet att skapa sina egna karriärvägar. Vi kommer att erbjuda utbildning, verktyg, motivation och inspiration för att uppnå vad du vill ha från din karriär. Vare sig det är flexibilitet, internationell rörlighet eller en förbättrad balans mellan arbete och fritid.
Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. Vi har trygga anställningsvillkor och du omfattas av försäkringar och företagshälsovård.
Ansökan
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, senaste dag för ansökan är den 16 mars. Vänligen bifoga CV och personligt brev. Vi använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vänligen notera att vi i vår intervjuprocess även använder engelska. Placeringsort: Stockholm.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Huvudkontor GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 14 april 2021

Postadress

Östra Hamngatan 26-28
GÖTEBORG, 41109

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024