Business Manager

Business Manager

Arbetsbeskrivning

Hej! Nu är vi på jakt efter vår nästa Business Manager med intresse kring retail och med nyfikenhet kring hur vi med hjälp av teknik och digitalisering kan öka både effektiviteten och försäljningen i de fysiska butiksleden.

Vår nuvarande retailstjärna går nämligen vidare till ny roll inom bolaget och vi letar nu efter hennes efterträdare. Läs mer nedan och sök redan idag.

Vad kommer du att göra?

I rollen som Business Manager kommer du vara med och utveckla vår affär inom retail och vara en viktig pusselbit i vår resa att leverera Sveriges bästa kundmöte. Du kommer arbeta inom affärsområdet Tur och i nära samarbete med vår interna retailorganisation, ansvara för att utveckla, optimera och stärka vår affär och försäljning för nummerspel och lotter hos alla våra ombud inom dagligvaru- och servicehandeln.

Rollen är såväl strategisk som operativ och i nära samarbete retailorganisationen ska du aktivt verka för att vi når uppsatta försäljningsmål, förnyar och utvecklar kundbasen och stärker våra varumärken hos våra ombud. Tillsammans förädlar ni affärsrelationen med ombuden på en strategisk nivå och du kommer även arbeta med försäljningsuppföljning och viss samordning för att säkerställa att vi jobbar med och mot gemensamma mål samt att våra ombud har rätt information om våra produkter, kampanjer och tävlingar. Du bidrar även i olika affärutvecklingsprojekt.

Du ansvarar även för att skapa en långsiktig affärsplan för Turs retailförsäljning och säkrar att den hänger ihop med vår övergripande strategi och planering.

Är du den som kommer att göra det?

Du är en driven, analytisk och nyfiken lagspelare som brinner för försäljning, kunder och partners. Vi tror även att du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi/försäljning och minst 5 års erfarenhet från en större organisation inom FMCG eller retail där du jobbat med att utveckla försäljning, koncept och kunder eller arbetat med Category Management.

Du har även stor vana av säljdriven affärsutveckling där du samarbetat gränsöverskridande. Du har ett ”omnikanal tänk” och en genuin förståelse och intresse för vilken roll det digitala spelar i den fysiska miljön, idag och i morgon, och hur man med hjälp av teknik och digitalisering kan öka såväl effektivitet som försäljning i butiksleden. Du förstår och har tidigare jobbat med olika typer av segment och kunder inom handeln och är van att göra business case och förstå affärsmöjligheter.

Som person har du mycket lätt för att samarbeta med människor och du trivs med många kontaktytor. Du är prestigelös, kreativ, resultatorienterad och väldigt självgående med hög egen genomförandekraft.
Eftersom vi arbetar i tvärfunktionella agila team är det även en fördel om du har viss erfarenhet och/eller kunskap om agila arbetssätt.

Vi är Svenska Spel

Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner

Om Tur

Inom vårt affärsområde Tur har vi nyligen genomfört en agil transformation där vi har skapat domäner med tvärfunktionella affärsteam samt delat in alla roller i kompetenscenter utefter specialistområde. Allt i syfte att skapa effektiva, självgående och välmående team där vi tillsammans når en hög genomförandekraft. På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via både digitala kanaler på webben och i mobilen, med en fysisk lott, eller kanske till och med i direktsänd tv.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering där det passar dig bäst. Vi har kontor i Visby och i Solna och det vore förstås toppen om du bodde i närheten men det går också bra att utföra arbetet hemifrån någon annanstans i Sverige.

Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten, kontakta Joacim Sandström, joacim.sandstrom@svenskaspel.se.

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se.
LI-REMOTE

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024