Business Manager

Business Manager

Arbetsbeskrivning

Om Essentiq
Essentiq är ett företag som brinner för att hjälpa arbetssökande studenter och young professionals att hitta rätt jobb och komma ut i arbetslivet. Vi är en grupp engagerade och erfarna rekryteringskonsulter som arbetar med att matcha arbetssökande med lämpliga arbetsgivare. Vi tror på att alla människor har potential och förmågor att bidra till arbetslivet, och det är vårt mål att hjälpa så många arbetssökande som möjligt att hitta rätt jobb där de kan utvecklas och växa.
Om tjänsten
Vi söker en driven och entreprenöriell Business Manager för att leda och utveckla vårt rekryteringsföretag. Som Business Manager kommer du att ansvara för försäljning, rekrytering, budgetansvar och rapportering till styrelsen. Du kommer att ha ansvar för att utveckla och implementera strategier för att öka intäkterna, hitta nya affärsmöjligheter och förbättra kundtillfredsställelsen.
Arbetsuppgifter
Ledning och utveckling av verksamheten: Business Managern är ansvarig för att utveckla och implementera strategier för att öka intäkterna och hitta nya affärsmöjligheter.
Försäljning och marknadsföring: Business Managern ansvarar ofta för att genomföra försäljning och marknadsföringsaktiviteter för att öka företagets intäkter.
Budgetering och ekonomistyrning: Business Managern är ansvarig för att skapa och hålla koll på budgeten för verksamheten, samt att följa upp och analysera ekonomiska resultat.
Ledning och utveckling av personal: Business Managern är ansvarig för att leda och motivera personalen, samt att genomföra rekrytering och utveckling av medarbetare.
Rapportering till styrelsen: Business Managern är ansvarig för att rapportera verksamhetens resultat och utveckling till styrelsen.
Kundrelationer: Business Managern är ansvarig för att hålla kontakten med kunderna och förbättra kundtillfredsställelsen.
Övervakning av konkurrensen: Business Managern är ansvarig för att hålla sig uppdaterad om konkurrenternas verksamhet och strategier.



Vem är du:
Har en entreprenöriell inställning och är van att ta initiativ och driva projekt framåt.
Är van att arbeta med försäljning och rekrytering och har grundläggande kunskap om budgetering och ekonomistyrning.
Är duktig på rekrytering och har tidigare erfarenhet av branschen, dess utmaningar och möjligheter.
Är van att skapa relationer med kunder och har förmåga att förstå deras behov och erbjuda lösningar.
Som person är du resultatfokuserad, strukturerad och har god förmåga att skapa relationer.
Du har ett starkt engagemang för att skapa resultat och är van att arbeta under press.
Du klarar av att hålla motivationen uppe och förstår att det kan krävas många kalla samtal och många nej innan man lyckas stänga en affär.

Du har goda möjligheter att påverka din ersättning som består av en fast månadslön i kombination med årsbonusar och prestationsbaserat incitamentsprogram.
Vi erbjuder en utmanande roll i en spännande och växande verksamhet med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer få stort stöd från grundarna som inte är rädda för att kavla upp ärmarna och jobba tillsammans med dig vid behov.
Ansök idag och bli en del av vårt vinnande team!
Placering: Arbetet utförs från hemmet till en början. Vi ser helst att du är bosatt i Örebro.
Startdatum: Omgående
Omfattning: Tillsvidareanställning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ESNTQ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 15 februari 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Postadress

Tybblegatan 108 B Lgh 1102
Örebro, 70219

Liknande jobb


Interim fastighetschef till Kalmar!

Interim fastighetschef till Kalmar!

23 december 2024

Uthyrningschef till AB Gavlegårdarna

Uthyrningschef till AB Gavlegårdarna

20 december 2024

20 december 2024

Områdeschef

Områdeschef

19 december 2024