OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nexer Infrastructure AB växer och söker nu en Business Manager till Göteborg med högt eget engagemang och utpräglad känsla för lagarbete. I denna roll arbetar du som kundansvarig säljare och tillsammans med rekryterare och konsultchef jobbar ni för att få Sveriges nöjdaste kandidater, kunder och konsulter. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av sälj inom konsult- och/eller IT-branschen och som vill bli en del av ett team där entreprenörsanda, driv och kompetens står i fokus. Skicka in din ansökan idag och ta chansen att bli en av oss!
Hur ser rollen ut?
I rollen som Business Manager ansvarar du, tillsammans med ditt team, för hela säljprocessen och relationen med dina kunder. Du bygger upp din egen kundportfölj genom att bearbeta nya kunder samt tar vid på några av våra befintliga, strategiska kunder. Du identifierar själv leads, bokar och genomför kundbesök, skriver offerter, prisförhandlar och skapar affärer. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom IT-branschen och har en god IT förståelse, har du detta finns det möjlighet att ta ännu större ansvar i att utveckla vår affär.
I din roll representerar du Nexer Infrastructure – ett av Nexerkoncernens snabbast växande bolag, idag över 180 medarbetare i Göteborg, Malmö och Stockholm. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och vi har därför högt i tak och varvar skämt med engagerat arbete. Vi söker nu dig som vill bli en del av oss och fortsätta sträva efter att bli det självklara valet för Sveriges bästa IT konsulter inom support, drift & infrastruktur.
Vi söker dig som
• Har tidigare erfarenhet av försäljning inom B2B, antingen från konsult/bemanningsbranschen eller IT-branschen
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska då båda språken används dagligen i arbetet
• Det är starkt meriterande om du har goda kunskaper inom IT och då framför allt inom IT-infrastruktur
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och du bör vara målmedveten, ansvarstagande och ha en stark entreprenörsanda och vilja att lyckas. Våra värderingar Passion & Execution präglar allt vi tar oss för. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära.
Vi har höga mål och veckovis uppföljning av KPI:er, så du måste gilla detta arbetssätt. Vi är skickliga på det vi gör men glömmer inte bort att ha roligt längst vägen. Vår avdelning har en stark tillväxtplan varför det också är viktigt att du vill vara med och bygga upp bolaget tillsammans med dina kollegor.
Om Nexer Infrastructure AB
Nexer Infrastructure startade sin verksamhet 2018 (då som Sigma IT Tech) och är specialister på en sak – talanger inom IT-drift, -support och -infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.
Nexer Infrastructure ingår i samma koncern som Sigma AB, Danir-group, och ägs av entreprenören Dan Olofsson och hans familj. Danir-koncernen har idag över 11 000 medarbetare i 16 länder och är därmed Sveriges största privatägda konsultbolag.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan ovan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta Jennie Kähäri, Head of Recruitment på jennie.kahari@nexergroup.com