OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.
Hos oss är alla olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål att ställa om till 100 procent förnybar och återvunnen energi senast år 2025. Det är ingen liten ambition och för att kunna nå dit krävs människor som vill göra skillnad och bryta ny mark.
Enheten Sales & Customer Relations Stockholm inom E.ON ansvarar för tillväxten av fjärrvärme och hållbara energilösningar i de sex kommunerna Järfälla, Vallentuna, Österåker, Upplands-Bro, Täby samt Håbo. Fjärrvärmen utgör basen i vår affär men vi stannar inte där utan tar ett helhetsgrepp där vi ser till kundens hela energibehov. Vi söker nu en ny kollega och driven säljare som vill vara med på vår tillväxtresa med fokus på relationer och värdebaserad försäljning.
Som Business Manager hos oss kommer du främst att arbeta med kundvård och värdebaserad försäljning gentemot våra befintliga fjärrvärmekunder. Detta gör du genom att bygga långsiktiga relationer och att aktivt vara ute och träffa våra kunder. Du använder dig av hela E.ONs produktutbud för att hitta den lösning som skapar värde för kunden. Det kan till exempel vara att hjälpa dem att nå sina miljömål genom energieffektivisering eller att minska sin energiförbrukning. Våra befintliga kunder är huvudsakligen bostadsrättsföreningar och fastighetsägare men även kommun och allmännytta.
För att vara framgångsrik i rollen behöver du trivas med att vara ute och träffa kund och bygga relationer. Du har lätt för att skapa förtroende och som person är du ambitiös, resultatorienterad samt öppen för förändring och utveckling. Vi tror att du har erfarenhet av liknande försäljning och-eller har en ingenjörsbakgrund men viktigast av allt är att du är nyfiken, har ett intresse för branschen samt ett driv att hitta och stänga affärer som skapar värde både för våra kunder och för E.ON.
Din närmaste chef Kajsa Danielsson välkomnar personer som vågar ta initiativ och som trivs både med att vara en del av ett team och att arbeta självständigt. Hennes ledarskap beskrivs som prestigelöst och inkluderande och bygger på tillit och en positiv inställning. Teamet präglas av en stark sammanhållning, där man gärna delar med sig av sina erfarenheter och stöttar varandra i arbetet.
Välkommen in med din ansökan redan idag då vi behandlar ansökningar löpande, men senast 18 mars.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Kajsa Danielsson +46 735 148 502
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778
Kontaktpersoner på detta företaget
Se kontaktpersoner i annonsen