Business Manager inom IT till ALTEN Stockholm

Business Manager inom IT till ALTEN Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en varierande roll med fokus på försäljning, rekrytering och ledarskap? Har du dessutom IT bakgrund eller ett väletablerat nätverk inom branschen? Sök då tjänsten som Business Manager inom IT till ALTEN Stockholm!

Som Business Manager jobbar du med vår största tillgång och det viktigaste vi har, nämligen våra konsulter. Genom att jobba med kundkontakt och försäljning, rekrytering och ledarskap får du inte bara en varierad vardag – du får även möjlighet att vara personen som gör både kunden och konsulten nöjda. En riktig win-win, med andra ord. Hos oss blir du en viktig tillgång där du ingår i ett chefsteam på 7 personer som präglas av samarbete och kompetensutbyte.

Din roll
Som Business Manager på ALTEN arbetar du brett med försäljning, rekrytering och ledarskap vilket ger dig varierade dagar. Ditt fokus ligger på att bygga nätverk, utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, kandidater och konsulter. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
- Prospektering och försäljning mot både nya och befintliga kunder
- Ansvar för hela rekryteringsprocessen, från kravspecifikation till avslut
- Personalansvar för din konsultgrupp
- Coachning och stöttning av dina konsulter
- Personal- och kundadministration

Tjänsten är på 100% tillsvidare med start enligt överenskommelse.

Din profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att jobba med människor. Du går igång på utmaningar och för dig faller det sig helt naturligt att jobba utifrån olika mål. Du är dessutom bra på att bygga relationer och att skapa förtroende hos andra människor.

Krav
- Magister- eller masterexamen, gärna inom IT
- Några års arbetslivserfarenhet inom försäljning, rekrytering, ledarskap eller IT
- Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift
- B-körkort
- Det är meriterande om du har erfarenhet av konsultbranschen och om du har ett befintligt affärsnätverk inom IT branschen i Stockholmsregionen. 

Vad erbjuder vi dig?
Varierade dagar, utmanade arbetsuppgifter, fartfylldhet och frihet under ansvar är ett axplock av vad rollen ger dig. Du jobbar målmedvetet för din egen och ALTENs utveckling där vi hjälper dig på vägen med ett coachande ledarskap samt både nationella och internationella utbildningar. Härliga kollegor piggar upp dagarna och ni peppar, stöttar och samarbetar med varandra. Eftersom din roll går ut på att bygga och upprätthålla relationer med människor stöter du ständigt på nya situationer, men när du behöver hjälp finns både din närmsta chef, kollegorna och våra stödfunktioner där – vi förväntar oss såklart inte att du ska lösa allt själv.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 19 september. För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition & Development Manager Fanny Strömberg på fanny.stromberg@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Pontus Kastrup

Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg

Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alten Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2021
  • Ansök senast: 19 september 2021

Besöksadress

Teknikringen 8
None

Postadress

A Odhners Gata 41
Västra Frölunda, 42130

Liknande jobb


Innesäljare

Innesäljare

25 november 2024