OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Orango har vi målsättningen att i varje interaktion med våra kunder skapa värde och bidra till nya insikter som stärker våra kunders möjligheter att nå sina mål. Att åstadkomma detta handlar också om att leva vår vision att leda och förändra marknaden samt att få våra kunder och medarbetare att blomstra. Den målsättningen och den visionen grundläggs av oss på sälj och genomsyrar allt vi gör.
Med djup verksamhetsförståelse i våra vertikaler och med Dynamics 365 Business Central som utgångspunkt i denna roll utvecklar vi affärer tillsammans med våra kunder. Som en del av (https://fellowmindcompany.com/) spänner vi över hela affärsplattformen Dynamics 365 och omgivande ekosystem med Power Platform, Azure och Modern Workplace. Det ger oss ett unikt och komplett holistiskt erbjudande som attraherar både marknaden och de bästa medarbetarna.
Vi söker någon som vågar utmana och tänka i nya banor. Både när det gäller försäljning och affärsmodell, men ännu viktigare i kundrelationerna. Att inte bara göra det som kunden förväntar sig, utan våga ifrågasätta, föreslå nya tillvägagångssätt och på sikt förändra processer och beteenden hos våra kunder för att hjälpa dem få ut fullt värde av sina investeringar i sin digitala affärsplattform. En Trusted advisor helt enkelt!
OM ORANGO I ALLMÄNHET OCH AFFÄRSOMRÅDE DYNAMICS 365 BUSINESS CENTRAL I SYNNERHET
Vi är idag Sveriges största Dynamics 365 Business Central-partner, vilket inte är ett självändamål i sig, men ger oss både tid och resurser att ligga i framkant i det snabba tempo som Microsoft håller (genom bland annat Dynamics 365 som affärsplattform). Vi ser även hur komplexiteten i våra affärer och kundsamarbeten kontinuerligt växer och hur kundernas förväntningar på oss ökar. Vi har gått från att vara leverantör till strategisk partner, vilket vi givetvis älskar och eftersträvar.
Därför utökar vi nu vårt säljteam! Merparten av våra kunder investerar i plattformen för att få tillgång inte bara till Dynamics 365 Business Central utan även de andra komponenterna i form av Sales, Field Service etc, men givetvis också de entiter som Microsofts Power Platform bidrar med.
Vår vertikala inriktning utgår från idén om att inte vara allt för alla, men vi har en befintlig kundbas i flera olika branscher. De flesta återfinns inom trade & handel, e-commerce, tillverkande industri och back-office.
HUR TROR VI ATT DU KAN BIDRA?
I rollen som Business Manager kommer du att ansvara för hela säljprocessen och driva våra affärer från lead till accept, och efterföljande Key Account Management.
Ofta kommer du jobba med många olika case samtidigt i olika branscher, och där kundernas verksamhet har en omsättning från 50 mkr upp till ungefär 1,5 miljarder kr. Floskeln ”många bollar i luften” må kännas uttjatad i en jobbannons, men i detta fall känns den korrekt att använda, och vi tror att för att trivas i rollen så drivs du av att closa affärer.
På Orango är vi ett team och du kommer jobba nära inte bara dina kolleger inom säljteamet utan även våra leveransteam och samarbeta tätt med våra seniorkonsulter som presale-stöd.
Viktigt att poängtera är att det inte rör sig om någon ”väsk-dängar-säljare” med en massa cold calls utan du kommer jobba med kvalificerade leads. Vår marknadsavdelning är experter på inbound marketing och driver otaliga initiativ i form av webinars, seminarier, blogg där de fångar potentiella kunders intresse och det är här du sedan tar vid. Vi har även ett väldigt nära samarbete med Microsoft som i många fall (inte minst inom våra vertikaler) pekar kunderna i vår riktning.
På många sätt kommer du även fungera som kundens förlängda arm in i Orangos verksamhet för att utveckla samarbetet ytterligare. Därför är ett nyckelord för att lyckas i rollen kommunikation. Kommunikation med kund (på alla nivåer), kommunikation med kolleger (projektledare, leveransansvarig), kommunikation med Microsoft och andra partners samt kommunikation med affärsområdets ledningsgrupp. Hela tiden med syftet att driva och utveckla affären till nästa steg.
Lite om vad du får hos oss:
- Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
- En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
- Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
- Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
- Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
- Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)
VI SÖKER DIG SOM:
- Har erfarenhet inom försäljning av IT-nära verksamhetslösningar med fokus på digitalisering och automatisering
- Har ett bra ”track record” och vanan att navigera flera affärer med många intressenter och stake holders samtidigt
- Är van vid att kunna ta ett helikopterperspektiv/360-vy för att verkligen förstå kundens verksamhet
Givetvis är det meriterande om du kommer från ERP-världen, och ännu bättre om du har en bakgrund inom Dynamics 365. Dock inte avgörande! Viktigare än så är du som person och de personliga egenskaper du besitter och som vi eftersöker:
- Ett stort inre driv och lägger vikt vid att skapa kundvärde och resultat
- Kommunikativ, med förmågan att anpassa dig efter mottagaren
- Proaktivitet och initiativförmåga. Du sitter helt enkelt inte och väntar utan tar action
DET PRAKTISKA
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har full förståelse för att du har uppsägningstid och vill avsluta där du är idag på ett snyggt sätt
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter
Placering: Your pick! Göteborg eller Stockholm. Då vi förespråkar en närhet till både kund och projektteam så kommer resor vara aktuella i rollen, även om mycket kan skötas på distans (inte minst post-corona)
Sista ansökningsdag: 14/11, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag
Frågor kring tjänsten/rekryteringsprocessen: Anders Larsson, Talent Acquisition Manager, anders.bj.larsson@orango.se