OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta hos en av världens största HR Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Vi har ett fantastiskt uppdrag: att bidra till våra kunders och individers framgång genom att matcha rätt kompetens!
Om rollen
I Sverige tillhör Adecco också toppskiktet vad gäller omsättning och har en tydlig vision att bli störst. Vi har ett starkt affärsmässigt perspektiv, men också ett mänskligt. Begreppet Adeccohjärtat handlar om hur vi ser och bekräftar våra interna medarbetare och konsulter.
Adecco har i mer än 20 år med stark närvaro varit en viktig del av arbetsmarknaden i Karlstad. Vi är under stark tillväxt och som ett resultat av detta vill vi välkomna en Konsultchef (intern titel Business Manager).
Vårt yttersta mål är att bidra till våra kunders fortsatta framgång med rätt kompetens på plats i sin verksamhet och vara en fortsatt stark aktör på marknaden. Vi har glädjen att varje dag se vi till att kandidater får nya möjligheter på arbetsmarknaden. Vi strävar efter att ha ett nära samarbete och att kontinuerligt bygga relationer med kunder, konsulter, kandidater och kollegor.
Du tycker att det roligaste som finns är att bygga upp och bevara goda affärsrelationer, framgångsrika samarbeten med kunder och kandidater samt är en god lagkamrat!
Det du gör påverkar utfallet så är du en målinriktad person som gillar variation då kan detta vara en roll för dig!
Vad du kommer göra
Som Business Manager är du ledare med personalansvar för ett antal konsulter som arbetar hos våra kunder. Arbetsuppgifterna är varierande med alltifrån bemanning, schemaläggning, merförsäljning, nykundsbearbetning, utvecklingssamtal samt planering och personalfrågor.
I rollen ingår också konsultrekrytering dvs tillsättning av uppdrag med rätt kompetens till våra kunder. Vilket innefattar uppgifter som annonsskrivning, urval, intervjuer och referenstagning.
Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande, kräver det att du är lösningsfokuserad, strukturerad och flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar. Tempot är högt och vi har ett stort fokus på relationsskapande aktiviteter med både kunder och kandidater
Du är en person som när det händer saker har förmågan att hålla huvudet kallt men hjärtat varmt.
Genom engagemang och nyfikenhet skapar du god relation och kännedom om kunden.
Du initierar och ger förslag till förbättring, effektivisering och utveckling så att samarbetet mellan Adecco och kunden blir framgångsrikt, på kort och lång sikt.
Teamet och samarbete
Hos oss är vikten av samarbete högre än den individuella prestationen, vilket medför att vi vid behov hjälper varandra med olika uppgifter inom bemanningen. Vi arbetar dagligen med våra värderingar - Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa kontakter.
Om dig
Här trivs du som har en social, positiv personlighet och som med en stark egen drivkraft stimuleras av att nå uppsatta affärsmål. Vi ser det som självklart att du kombinerar ett resultatfokus med omtanke om dina kollegor, eftersom vi tror att dessa egenskaper verkligen skapar en professionell, trevlig och framåtsträvande arbetsmiljö.
Du är en person som får saker att hända med kund och kandidat i fokus! Som person är du ansvarstagande och när det krävs så har du inga problem med att ta snabba beslut.
Vi ser gärna att du har mellan 1–3 års operativ erfarenhet av kontinuerlig leverans av bemanningstjänster. Stor vikt läggs också vid personlig lämplighet.
Krav: gymnasieutbildning. Det är meriterande med akademisk examen med inriktning mot HR och/eller ekonomi.
I denna tjänst krävs att du har körkort.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Ansökan
I rollen som Business Manager tillhör Adecco Karlstad. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor, är måna om våra medarbetares välmående och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, sista dag för ansökan är den 13 februari. Vänligen bifoga CV. Notera att vi ej efterfrågar personligt brev. Vi accepterar ej ansökningar via epost.
Om du har frågor är du välkommen att höra av dig Talent Acquisition Specialist Jaana Shalabi på email: jaana.shalabi@adeccogroup.com
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Varför välja oss
Det är en spännande tid att vara en del av vårt team! Vi är stolta över att vara ett ledande globalt företag vars kunskap är efterfrågad och vi bryr oss om att göra det bästa jobbet vi kan för att säkerställa en bättre framtid för alla. Vi gör detta genom att bygga vår Future@Work strategi som ett enat team av 30 000+ kollegor som arbetar i över 60 länder globalt.
Att sätta människor först, jobba med en kollektiv anda och konstant vilja utvecklas - det är vad vi står för på Adecco Group. Här är vi alla individer med ett unikt perspektiv på den värld vi lever i. Det är det som gör oss starkare. Vem du än är och oavsett din bakgrund kan du vara dig själv. Vi strävar efter att bygga vidare på de attribut som gör dig till den du är. Vi erbjuder kompetensutveckling på flera olika sätt, som vi hoppas stillar din nyfikenhet samtidigt som vi delar färdigheter, kunskaper och expertis för att växa tillsammans.
Var med och påverka där det verkligen behövs.
Som en av världens största arbetsgivare tror vi på talang oberoende av bakgrund och fokuserar på de olika och unika färdigheter som våra medarbetare har med sig. Vi strävar efter att främja en kultur av tillhörighet och syfte, en miljö där alla kan trivas och känna sig engagerade och där skillnad respekteras och värderas. Vårt engagemang för rättvisa, lika möjligheter, inkludering och mångfald är en del av vårt bredare engagemang för att respektera grundläggande mänskliga rättigheter i hela vår värdekedja. Adecco Group är stolt över att vara en arbetsgivare för lika möjligheter.