Business Manager - Piteå

Business Manager - Piteå

Arbetsbeskrivning

Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet. I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.
Vi växer! Samtidigt som hela Norrland står inför en otrolig tid med utveckling, potential, transformation och stora möjligheter. Vi söker dig som älskar att göra affärer, är drivande i din omgivning, ambitiös och har alltid kunden i fokus. Vill du arbeta i ett team som präglas av glädje, stor öppenhet och teamkänsla? Ta chansen att bli vår nya kollega!
Om tjänsten
Som Konsultchef (internt kallad Business Manager) på Adecco innehåller dina dagar försäljning och relationsskapande. Du arbetar med att vidareutveckla relationen hos befintliga kunder och du arbetar in nya kunder som en del av din vardag. Du har personalansvar för konsulter som arbetar hos dina kunder och du ansvarar för samtliga personalrelaterade frågor, så som rekrytering, utvecklingssamtal, tidrapportering och lönesamtal. Tjänsten som Konsultchef är en bred och varierande roll.
I rollen ansvarar du för att kartlägga dina kunder, göra tydliga affärs- och aktivitetsplaner samt skräddarsy säljinsatser för att nå uppsatta mål. Detta genom ansvarstagande, flexibilitet, lösningsfokus och hög närvaro hos dina kunder.
• I din roll som Konsultchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:
• Daglig kontakt med konsulter och kunder
• Högt fokus på försäljning och relationsskapande
• Rekrytering
• Utveckla affärer och arbeta med förbättringsarbete
Du rapporterar till Regional Branch Manager och du arbetar tätt tillsammans med övriga kollegor som finns på kontoren i Luleå och Piteå. Du kommer ingå i ett team som ansvarar för kunder i hela Norrbotten vilket innebär en del resande i tjänsten. Adecco är starkt lokalt förankrat på de orter vi verkar och ett av det marknadsledande bemanningsföretaget i Norrbotten. Vi är en trygg samarbetspartner för ortens industri- och tjänsteföretag. Placeringsort är Piteå.
Under rådande omständigheter är vi måna om att ha en god arbetsmiljö och erbjuder stor flexibilitet vid hemarbete.
Om dig
Du trivs med eget ansvar i ett högt tempo och du är inte rädd för att ta snabba beslut.
Vi tror att du har en bakgrund inom HR, ekonomi eller försäljning och vi ser det som starkt meriterande om du har säljerfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet inom konsult/bemanningsbranschen. Samt haft en roll som chef/ledare.
Vi är ett globalt företag med en lokal spets, och det är av vikt att du har en god kommunikativ förmåga och kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska. Körkort och tillgång till bil är ett krav för tjänsten. Det är dessutom viktigt att vara noggrann i det administrativa arbetet som rollen kräver.
Vi söker dig som är ansvarsfull, ödmjuk, nyfiken, utåtriktad och som gillar att ha kul på jobbet. Du är flexibel, drivs av att göra affärer och att skapa goda relationer.
Om du önskar en arbetsplats som präglas av värderingarna: laganda, kundfokus, entreprenörskap, ansvar och passion så kommer du trivas bra hos oss!
Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.
I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar och outsourcing fördelat på 31 kontor runtom i hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Anställningen
Tjänsten som Konsultchef har start enligt överenskommelse och du kommer att erbjudas en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, möjlighet till flextid, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om rekryteringsprocessen
Rekryteringsarbetet sker löpande med sista ansökningsdag 4 februari.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom ansökningstiden.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen hör av dig.
Rekryterande chef:
Petter Andersson
Petter.andersson@adecco.se
Rekryteringskonsult Adecco:
Urszula Drabikowska
urszula.drabikowska@adeccogroup.com
Har du frågor angående registreringen/ansökan, var god kontakta Adeccos support via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB, Piteå 94136
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 4 februari 2022

Postadress

Bryggaregatan 14
94136, 94136

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024