Business Manager (säljare) till Information Management

Arbetsbeskrivning

NEXER utökar säljteamet i Stockholm! Har du några års erfarenhet inom försäljning och IT-branschen och är redo för nästa steg? Då har du en fantastisk möjlighet hos oss! Vi söker nu en säljare till vårt affärsområde Information Management där du kommer att ansvara för försäljningen och ingå i ett team på 20 personer som består av ledare, utvecklare, tekniker och verksamhetskonsulter.

Hur ser rollen ut?

NEXER i Stockholm söker nu en ny Business Manager till vårt affärsområde Information Management. Du kommer att ansvara för försäljning och marknad för affärsområdet och självständigt driva arbetet framåt. Information Management levererar lösningar till kund inom informations-, ärende- och dokumenthantering och i rollen som Business Manager kommer du ha tät och inlyssnande dialog med våra kunder för att hitta och förstå deras olika utmaningar och behov.

Du kommer självständigt bearbeta leads och nya kunder men också ta över och arbeta med merförsäljning mot befintlig kund. Du kommer även ur ett marknadsperspektiv delta på webinarer, seminarium och konferenser.

Nexer Information Management har som mål att utgöra det bästa stödet för våra kunder i deras informationshantering och vi tittar kontinuerligt på de bästa och mest allsidiga verktygen marknaden kan erbjuda. Vi har ett nära samarbete med våra partners Formpipe Software, M-Files och Artvise men har även med oss kunskaper från plattformar såsom OpenText (eDOCS DM) och Content Suite. Genom denna ständiga bevakning skaffar vi oss bred kompetens på marknaden för att kunna erbjuda våra kunder bäst lämpade lösningar utifrån deras behov.

Du driver och ansvarar för hela säljprocessen:


• Prospektering
• Mötesbokning
• Driva kundmöten och försäljning
• Ta fram affärsförslag och skriva offerter
• Förhandling
• Delta vid konsultintervjuer
• Uppföljning & kundvård

Dessutom är det viktigt att du bidrar till en stark säljkultur på NEXER genom att fira våra framgångar, vara med och prestera över förväntan i säljtävlingar, delta aktivt på ring-off och säljkonferenser, bjuder med dina kollegor på kundbesök etcetera.

Du har en egen säljbudget som du ansvarar över och följs upp mot.

Din bakgrund

Vi söker dig som har arbetat med försäljning inom IT branschen i minst 2-3 år och som har ett tydligt track record av goda försäljningsresultat. Du har arbetat mycket med nykundsbearbetning och är trygg i den rollen, samtidigt som du har en god förmåga att förvalta och utveckla befintliga kontakter. Vi ser gärna att du vill ta nästa steg till en komplex lösningsförsäljning vilket du kommer att få göra hos oss.

Det är viktigt att du är van att självständigt ansvara för att driva ditt arbete. Du behöver ha ett gott öga för struktur, där du är van att följa upp och återkoppla i tid samt vara kvalitativ och noggrann i leverans mot kund.

Som person har du ett bra självledarskap och är prestigelös – du får saker att hända och gör det som krävs för att få affären i mål. Det är också väldigt viktigt att du drivs av att göra affärer och av att utveckla relationer.

I denna roll behöver du också ha B-körkort.

Hur är Nexer som arbetsgivare?

Inom Nexer finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.

Vi erbjuder problemlösning, allt från att utveckla ett nytt system till att designa en webbshop eller något annat där vår breda och spetsiga kompetens inom teknik kommer till sin rätt. Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är flytande svenska och engelska i tal och skrift är en naturlig del i arbetet. Konsultuppdragen finns dels på vårt kontor och oftast hos våra kunder, därför är resor i närområdet en del av vardagen.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Uramek: sara.uramek@nexergroup.com

Mer om Nexer

Vi leder förändringen och strävar hela tiden efter att hitta nya tekniska lösningar. Finns det ett smartare sätt att göra någonting, så hittar vi det. Vi utmanar oss själva varje dag att tänka utanför ramarna och hjälper våra kunder att hela tiden ligga steget före. Tjänster inom digitalisering, IT och R&D ger ökad kundnytta och tillväxt för organisationer både på den svenska och globala marknaden. Vi har också utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien – två gånger.

Vårt stora samhällsengagemang i Star for Life, Mitt Liv, Pink Programming och Kodcentrum ger även dig som medarbetare möjlighet att göra verklig skillnad.

Nexer är entreprenörsdrivet och har över 1500 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige. Nexer är en del av Danir-koncernen och hette tidigare Sigma IT.

 

IT Sales, säljare, sales, sales manager, account manager, business manager

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 16 maj 2022

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


Säljchef i Umeå sökes!

Säljchef i Umeå sökes!

25 november 2024

Vi söker en Säljchef i Jönköping!

Vi söker en Säljchef i Jönköping!

25 november 2024

Head of Sales

25 november 2024