OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Resurs Bemanning AB är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag inom ekonomi, administration, försäljning och marknad.Vi erbjuder tjänsterna personaluthyrning, rekrytering, konsultförmedling samt personalomställning inom våra kompetensområden.Resurs Bemanning ingår tillsammans med IT-Resurs AB och Resurs Care AB i Resurs-gruppen, en av Sveriges ledande bemanningskoncerner med en omsättning på över 300 MSEK och ca 800 anställda.Läs mer om oss på www.resursbemanning.se Microsoft söker nu en Business Manager.Din uppgift blir att få organisationen att förstå och agera på olika typer av kund- och marknadsundersökningar.Du kommer också ha ansvar för genomförandet av vissa undersökningar..Uppskattningsvis kommer 25% av din tid röra löpande analyser och rapportframställning samt support till dotterbolagen i Europa.Ca 50% kommer att innefatta förbättringsprojekt i Western Europe och sammanställa status för det.Ca 15% investerings uppföljningar och processer.Ca 10% på affärsprocesser.Jobbet kommer att fokusera på kundnöjdhet, marknad och konkurrenter.Du ska ha en god förståelse för IT branschen och förmågan att snabbt lära dig nya affärsmodeller.Du bör ha en analytisk förmåga och måste kunna jobba med komplexa processer.Arbetet innefattar: . Lokalt genomförande av internationella kundundersökningar . Analys och kommunikation av olika typer av egna och externa kund- och marknadsundersökningar .Kommunikation av resultat och analyser till organisationens olika delar . Hjälpa organisationen identifiera fokus områden och prioriteter . Hjälpa organisationen att identifiera och genomföra aktivitetsplaner För att passa till denna tjänst, bör du vara analytisk, driven, fokuserad, ha lätt att lära och ha stor förmåga att samarbeta i affärsdrivna organisationer.Vi tror att du som passar för denna tjänst har djup erfarenhet av analys och sifferarbete eller har erfarenhet av liknande uppgifter i en internationell affärsmiljö.Tjänsten rapporterar direkt till CPE manager och du ansvarar själv för att bygga upp ett kontaktnät inom hela organisationen och ett arbetsteam i en virtuell miljö.Du kommer även att samarbeta med liknande tjänster i USA, Europa och Norden. Du ska ha en eftergymnasial utbildning och 3-5 års relevant arbetserfarenhet, mycket goda kunskaper i MS Office, främst Excel samt behärska engelska flytande i tal och skrift.Uppdraget startar omgående och till den 30 juni 2008 och är på heltid.