OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nexer Infrastructure AB växer och söker nu ytterligare en Business Manager till Göteborg med högt eget engagemang och utpräglad känsla för lagarbete. I denna roll arbetar du som kundansvarig säljare och tillsammans med rekryterare och konsultchef jobbar ni för att få Sveriges nöjdaste kandidater, kunder och konsulter. Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av IT försäljning och vill bli en del av ett team där entreprenörsanda, driv och kompetens står i fokus. Skicka in din ansökan idag och ta chansen att bli en av oss!
Hur ser rollen ut?
I rollen som Business Manager ansvarar du, tillsammans med ditt team, för hela processen och relationen till din kund. Du utvecklar samarbetet med befintliga kunder och bygger upp din egen kundportfölj genom nykundsbearbetning. Du utför på själv kundbesöksbokning, hittar leads, skriver offerter och prisförhandlar och skapar affärer. I din roll representerar du Nexer Infrastructure – ett av Sigmakoncernens snabbast växande bolag, idag över 100 medarbetare i GBG, Malmö och Stockholm. Du kommer i nära samarbete med konsultchef och rekryterare på Lindholmspiren arbeta med att säkerställa en högkvalitativ leverans av IT konsulter inom drift, support & infrastruktur till våra kunder.
Din bakgrund
För denna roll söker vi dig som arbetar inom IT bemanning och försäljning idag och vill vara med och göra oss till det bästa IT-konsultbolaget i stan för support, drift och infrastrukturtekniker. Du bör vara målmedveten, ansvarstagande och ha en stark entreprenörsanda och vilja att lyckas. Våra värderingar Passion & Execution präglar allt vi tar oss för.
Det är av stor vikt att du vill arbeta i ett högt tempo i ett mindre team med bra sammanhållning. Vi har höga mål och veckovis uppföljning av KPIer, så du måste gilla detta arbetssätt. Vi är skickliga på det vi gör men glömmer inte bort att ha roligt längst vägen. Vår avdelning har en stark tillväxtplan varför det också är viktigt att du vill vara med och bygga upp bolaget tillsammans med dina kollegor.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vi vill behålla den sköna atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära.
Hur är Nexer som arbetsgivare?
Inom Nexer finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling och dominera marknaden.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta vår Sales Manager på kristoffer.edvardsson@nexergroup.com