Business Operations Manager - Professional Services

Business Operations Manager - Professional Services

Arbetsbeskrivning

Amazon Web Services (AWS) är banbrytande och erkänd ledare inom Cloud Computing. Miljontals företag i 150+ länder, från nystartade företag till Fortune 500-företag, inom alla branscher inklusive offentlig sektor, driver sin verksamhet och applikationer på AWS. Många av dessa kunder söker hjälp från AWS Professional Services i sin övergång till en molnbaserad IT-operativmodell.


EMEA ProServe Operations söker en ledare med stark konsult- och driftserfaring för vår snabbt växande Professional Services-verksamhet. Baserat i Amsterdam kommer du att samarbeta med Benelux och Nordics Business ledarskap för att omfatta och leverera tillväxtinitiativ från slut till slut, vilket kräver insamling av affärs- och systemkrav från interna och externa kunder, skriva specifikationer, körplaner från design till release och de flesta viktigt är att operationella dessa tillväxtinitiativ i fältsamhället. Du kommer att förväntas göra lämpliga avvägningar för att optimera tid till marknad och tydligt kommunicera mål / avsikter, roller, ansvar och önskade resultat till interna tvärfunktionella och avlägsna team. Du kommer att driva den ändringshantering som krävs för att ”landa” dessa initiativ.






Den ideala kandidaten kommer att ha en blandning av rådgivning, strategisk planering, analys och verksamhetsbakgrund. De kommer att ha visat erfarenhet av att erbjuda stark affärsanalys och leverera på projekt i alla storlekar och ha förståelse för underleverantörer. De måste kunna frodas och lyckas i en entreprenörsmiljö och inte hindras av tvetydighet eller konkurrerande prioriteringar. Detta innebär att du inte bara kan utveckla och driva projekt, bygga rätt analys, utan också kan rulla upp ärmarna, gräva in och få jobbet gjort. I denna roll kommer du att förutse flaskhalsar, förutse och göra avvägningar och balansera företagets behov kontra tekniska begränsningar. En förmåga att ta stora, komplexa projekt och dela upp dem i hanterbara delar, utveckla funktionella specifikationer och sedan leverera dem på ett framgångsrikt och snabbt sätt med rätt mätvärden och KPI: er förväntas. Mognad, hög bedömning, förhandlingsfärdigheter, förmåga att påverka, analytisk talang och ledarskap är avgörande för att denna roll ska lyckas.


Ansvaret inkluderar, men är inte begränsat till:






Arbeta med ledarskap, konsultera praktikchefer och programchefer för att driva strategiska initiativ för verksamheten.
Utveckla, implementera och styra KPI: s rapportering för portföljen av program, ge synlighet till milstolparna och prestandan i alla initiativ Ge övervakning och vägledning till tvärfunktionella projektgrupper, planera och genomföra komplexa projekt över flera organisationer och intressenter samtidigt för att möjliggöra lansering av nya projekt och processer
Stöd den strategiska planeringsprocessen, den årliga, kvartalsvisa och månatliga affärsmässiga kadensen genom att designa, skapa och tillhandahålla djupgående affärsanalys.
Systemkunskap:


Önskvärt: Förståelse av SFDC inklusive Professional Services Automation
Önskvärt: Förståelse och erfarenhet av användning av Tableau
Grundläggande kvalifikationer






Position med att vara belägen på vårt Amsterdam-kontor men med några EMEA-baserade resor. Vi letar efter någon som brinner för verksamheten i ett företag. Hjälper till att säkerställa att verksamheten kan optimera dess inverkan på kundernas vägnar eftersom det är så operativt sundt. De obligatoriska kvalifikationerna inkluderar följande:


5+ år i en högteknologisk professionell serviceorganisation i en PMO och / eller i att konsultera operativa roller som driver strategi och drift
Rekord för att hantera komplexa projekt med aggressiva scheman och knappa resurser
Företagsrekord för att vara detaljorienterad med en demonstrerad förmåga att självmotivera och följa projekt
Starka muntliga och skriftliga kommunikationsförmågor, med förmågan att arbeta effektivt i interna och externa organisationer
3+ års finansiell och analytisk erfarenhet i en teknik- eller konsultmiljö




Föredragna kvalifikationer






Grundexamen eller motsvarande erfarenhet
Erfarenhet av att spåra och arbeta med slutkunder på kundfordringar
Demonstrerad erfarenhet som proaktivt känner igen en utmaning eller ett problem och arbetar med olika team och datakällor för att diagnostisera problemet och rekommendera lösningar.




Amazon är en arbetsgivare för lika möjligheter - minoritet / kvinnor / funktionshinder / veteran / könsidentitet / sexuell läggning / ålder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amazon Web Services Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2020
  • Ansök senast: 28 juni 2020

Besöksadress

4C, 4tr, Stureplan, 11345 Stockholm, Sweden
None

Postadress

4C, 4tr, Stureplan, 11345 Stockholm, Sweden
STOCKHOLM, 11345

Liknande jobb


Operations Manager to HV Service

Operations Manager to HV Service

24 oktober 2024

Maintenance Manager

14 oktober 2024

Technical Account Manager B2B

Technical Account Manager B2B

4 oktober 2024

Automation Manager

Automation Manager

11 oktober 2024