OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Känner dig redo för nya utmaningar på internationellt bolag i Billdal? Då ska du söka tjänsten som Business Partner Finance hos oss på Nedschroef!
Nedschroef är en leverantör av olika typer av fästelement till framförallt fordonsindustri. Läs mer på: www.nedschroef.com
Arbetsbeskrivning
Som Business Partner Finance har du en viktig roll med huvudansvar för den svenska redovisningen. Du är ett nära beslutsstöd till VD samt medverkar till att driva och utveckla verksamheten framåt. Ekonomin för det svenska bolaget sköts av koncernens Shared Service Center i Europa som du kommer att ha ett nära samarbete med. Din roll blir att kontrollera, analysera, rapportera samt skapa struktur. Effektivisering och utveckling av ekonomiprocesserna driver du självständigt för det svenska bolaget samt i samarbete med andra Business Partner Finance inom koncernen. Du ingår i den svenska ledningsgruppen och rapporterar till VD samt koncernens CFO. En handfull resor per år för bland annat utbildning och uppföljning av verksamheten inom Europa ingår i tjänsten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Granska och supporta Shared Service Center vid bokslut, löpande redovisning mm.
* Supporta och driva processförbättringar tillsammans med Shared Service Center.
* Analysera och rapportera periodbokslut till VD, funktionell ekonomichef inom organisationen samt koncernens CFO
* Upprätta budget samt prognoser
* Cashflow analyser
* Övergripande ansvar för inventering av lager
* Utföra och samordna kvarvarande arbetsuppgifter efter Summit, ex. skatter, tull, moms, löneunderlag, rapportering till myndigheter, posthantering.
Din profil
För att kunna axla rollen som Business Partner Finance krävs det att du har goda kunskaper inom redovisning och rådande lagstiftning inklusive löpande bokföring och hantering av skatt och moms. Vi söker dig som har ett stort affärsfokus och vill bidra med kunskap samt inte är rädd att utmana och ifrågasätta befintliga processer som behöver utvecklas. Har du erfarenhet inom business controlling ser vi som mycket meriterande, men inget krav. Du är duktig på att skapa struktur och styra upp processer.
Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann samt har en god förmåga att driva och leda projekt tillsammans med andra. Du har mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint.
Då koncernen är engelsktalande krävs mycket goda kommunikationsegenskaper i både svenska och engelska. Du trivs på en prestigelös arbetsplats där alla hjälps åt, men ändå har ansvar för sitt.
Du har relevant utbildning inom ekonomi, troligen Civilekonom. Du har troligen jobbat i liknande roll på mindre / medelstort bolag alt. som revisor i några år.
Kontaktuppgifter för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Nedschroef med Jefferson Wells. För frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Camilla Rippe, camilla.rippe@jeffersonwells.se, tel: 0703-770138
Vi arbetar med löpande urval, så ansök så snart som möjligt - dock senast den 27/2 2022.
Varmt välkommen med din ansökan!
Nedschroef Fasteners har funnits i över hundra år och är ledande inom utveckling, tillverkning och leverans av fästelement och specialdelar med kundanpassade lösningar till bilindustrin över hela världen. Vi är ett välmående företag med prestigelöst klimat och goda personalförmåner. Läs mer på: www.nedschroef.com
Vi finns idag på 26 platser i 10 länder och har ca 2300 anställda med huvudkontor i Helmond, Nederländerna. I Sverige är vi ca 30 anställda och har kontor i Billdal och Södertälje.